شناسه خبر : 53647
تاریخ انتشار : 1399/06/17 16:03
پایان کار معاملات دوشنبه 17 شهریور بورس با رنگ قرمز/ برتری حقوقی‌ها نسبت به حقیقی‌ها

پایان کار معاملات دوشنبه 17 شهریور بورس با رنگ قرمز/ برتری حقوقی‌ها نسبت به حقیقی‌ها

امروز سهامداران شرکت‌های ایران تایر، قند نیشابور و بهساز کاشانه تهران در بورس و معامله‌گران شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: امروز دوشنبه 17 شهریورماه 1399 در پایان معاملات بازار سرمایه، شاخص کل بورس ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحد عقب‌نشینی کرد و به رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.

معاملات امروز در حالی با رنگ قرمز به پایان رسید که ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود و اشخاص حقوقی ۶۵ درصد یعنی دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سهام خریدند و نسبت به حقیقی‌ها ۳۰ درصد برتری داشتند.


 

در همین حال، امروز سهامداران شرکت‌های ایران تایر، قند نیشابور و بهساز کاشانه تهران در بورس و معامله‌گران شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

همچنین امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۳ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۲ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۲۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان بود.


نورنیوز
کلید واژگان
بورسبازار سرمایه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی