شناسه خبر : 53620
تاریخ انتشار : 1399/06/16 20:23
بایدن: ترامپ باید از کهنه سربازان آمریکایی عذرخواهی کند

بایدن: ترامپ باید از کهنه سربازان آمریکایی عذرخواهی کند

با بالا گرفتن اعتراضات به توهین ترامپ به نظامیان آمریکایی، «جو بایدن» نیز خواستار عذرخواهی ترامپ از کهنه‌سربازان شد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: با بالا گرفتن اعتراضات به توهین ترامپ به نظامیان آمریکایی، «جو بایدن» رقیب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری نیز هم‌صدا با دیگر معترضین، خواستار عذرخواهی ترامپ از کهنه‌سربازان شد.

روز پنج‌شنبه گذشته مجله آ‌تلانتیک در گزارشی نوشت؛ ترامپ در جریان سفر خود به پاریس، کشته‌شدگان آمریکایی در جنگ‌های جهانی اول و دوم را جماعتی بازنده و عوضی توصیف کرده است.

ترامپ در واکنش به گزارش آتلانتیک، در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت: بسیار وحشتناک است که کسی بتواند چنین چیزی را بگوید، بخصوص اگر اینکه این سخنان به من نسبت داده شده باشد زیرا من کارهای زیادی برای ارتش انجام داده‌ام.

با این حال بسیاری از فعالان و مردم آمریکا همچنان به این مسئله اعتراض دارند و بیش از صد نفر از اعضای فعلی و سابق ارتش آمریکا از جمله «تمی داک ورث» و «سث مولتون» و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خواهان عذرخواهی ترامپ از این سخنان «تکان دهنده» و «بی‌شرمانه» شده‌اند.

در ادامه این اعتراضات، بایدن نیز در سخنرانی خود با اشاره به این نقل قول گفته است اگر این اظهارات درست باشند، رئیس جمهور باید به دلیل توهینی که روا داشته متواضعانه از همه مادران و پدرانی که فرزندانشان کشته شده‌اند و خانواده های کهنه‌سربازان عذرخواهی کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی