شناسه خبر : 53536
تاریخ انتشار : 1399/06/12 10:41
تمام نقشه‌های ضدانقلاب در محرم کرونایی

تمام نقشه‌های ضدانقلاب در محرم کرونایی

رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا به برگزاری مراسم محرم در کرونا هجمه وارد کنند اما رعایت حداکثری پروتکل‌ها نقشه‌های آن‌ها را با شکست روبرو کرد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: مردم نگران محرم بودند و رسانه‌های دشمن در کمین؛ آن‌هایی که به هر بهانه‌ای سعی کرده بودند ایران را عامل شیوع کرونا در خاورمیانه و حتی جهان معرفی کنند، محرم بهترین فرصت را برای آن‌ها ایجاد کرد تا حملات خود را آغاز کنند و حتی آمارهای احتمالی افزایش کرونا در پاییز را به برگزاری مراسم محرم ربط دهند.

اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقشه‌های این رسانه‌ها را با شکست مواجه کرد. به طوری که حتی مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا ا رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌ها توسط عزاداران حسینی در محرم امسال خبر دادند و شخص وزیر بهداشت هم از  اقامه کنندگان عزای سیدالشهدا تقدیر کرد.

البته تصمیم رهبر انقلاب در برپایی مراسم حسینیه امام خمینی(ره) بدون حضور جمعیت و تاکیدات مراجع تقلید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این موضوع بسیار اثرگذار بود.

در ادامه نگاهی به عملکرد رسانه‌های ضدانقلاب در ایام محرم و عزاداری سیدالشهداو یاران شهیدش می‌پردازیم.

پیش از شروع محرم

رسانه‌های بیگانه از جمله یورو نیوز فارسی با انتشار تصاویری از مردم متدین، اولین تحرکات خود  پیش از فرا رسیدن ماه محرم را آغاز کردند.

بی‌بی‌سی فارسی تکرار مطلب علیه ریش مردان

بی‌بی‌سی فارسی هم در این راستا مطلب عجیب پارسال خود علیه مردان ریش‌دار، را که سر و صدای زیادی به پا کرده بود امسال و این بار در آستانه محرم دوباره منتشر کرد.

حمله به اصل برگزاری محرم

درحالی که ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل‌هایی را برای برگزاری مراسم عزاداری ابلاغ کرد و این مراسم را با رعایت پروتکل‌ها بدون مانع اعلام کرده بود  اما رسانه‌های ضدانقلاب اصل برگزاری مراسم را زیر سوال بردند.

وقتی چشم دیدن پرچم‌های عزا هم ندارند

در این میان شبکه بهایی من‌وتو حتی فراتر رفت و به انتقاد از پرچم‌های عزاداری در خیابان‌ها پرداخت.

حمله کرونایی به عزاداران

برنامه دیگری که رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی به کار گرفتند استفاده از تصاویر عزاداری محرم برای آمار قربانیان کرونا بود.

البته میزان خباثت این رسانه‌ها زمانی بیشتر مشخص می‌شود که می‌بینیم آن‌‌ها برای آمار قربانیان کرونا در جهان از تصاویر کادر درمان استفاده می‌کنند.

تعمیم عدم رعایت ۵ درصدی پروتکل‌ها به تمام هیئات

عمده تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان تعمیم عدم رعایت ۵ درصدی پروتکل‌ها به تمام هیئات عزاداری است. این رسانه‌ها با برجسته کردن تعداد معدودی از هیئاتی که پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کردند، سعی کردند تا به گونه‌ای وانمود کنند که اکثر مراسم عزاداری امام سوم شیعیان پروتکل‌ها را رعایت نکردند و آن‌ها باعث شیوع کرونا هستند.

این درحالی است که تصاویر منتشر شده و مشاهدات مردمی از هیئات عزاداری هم گفته‌های مسئولان مبنی بر رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌ها توسط سوگواران حسینی را تایید می‌کند.

البته این هجمه‌ها از سوی رسانه‌های معاند درحالی صورت می‌گیرد که این رسانه‌ها درباره تجمعات گسترده‌تر در کشورهایی دیگر کوچکترین مطلبی منتشر نمی‌کنند.

تناقض به سبک من و تو

من‌وتو از یک سو به انگشت شمار دسته‌های عزاداری که امسال به خیابان‌ها آمدند حمله می‌کند، و همزمان فیلمی از خلوتی خیابان‌ها را منتشر می‌کند  و مدعی می‌شود که این خلوتی ناشی از کم‌توجهی مردم به مقدسات دینی است!

اذعان ناخواسته من‌وتو

از سوی دیگر درحالی که این رسانه‌ها بر طبل عدم رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران می‌کوبند، من‌وتو در یک فیلمی نا خواسته به رعایت پروتکل‌ها اذعان کرد. گزارشگر من‌وتو در این فیلم اذعان می‌کند که در روز تاسوعا خیابان‌های پایتخت خلوت بوده و خبری از دسته‌های عزاداری نبوده.

تمسخر عزاداران 

در این میان برخی کانال‌های به ظاهر طنز نیز به میان آمدند و در نقش پیاده نظام دشمن، شروع به تخریب هیئت و مداحان کردند. آن‌ها در این میان به دنبال یک ضعف می‌گردند تا آن را در کانال های خود بازتاب داده و هیئت و عزاداران اباعبدالله(ع) را به سخره بگیرند!

تحریف واقعیت

اینترنشنال هم سعی در ایجاد تقابل سلامت و عزاداری کرد. درحالی که بسیاری از هیئات‌های بزرگ در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها مراسم خود  را برگزار کردند اما آن‌ها به تخریب این مراسم پرداختند.

نکته قابل تامل واکنش بی‌بی‌سی بعد از مشاهده رعایت حداکثری پروتکل‌ها است؛ این رسانه انگلیسی که تمام تیرهای خود را تمام شده دید، نقشه خود را عوض کرد و  به هزینه بالای مراسم در محرم کرونایی انتقاد وارد کرد.

البته ناگفته نماند که این پایان نقشه‌های شوم رسانه‌های معاند نیست، چرا که آن‌ها در روزهای آینده و با سرد شدن هوا در پاییز، آغاز فصل بازگشایی مدارس آمارهای احتمالی صعودی کرونا را به این مراسم ربط خواهند داد مراسمی که شاهد رعایت پروتکل‌های حداکثری بودیم.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی