شناسه خبر : 53485
تاریخ انتشار : 1399/06/10 17:06
ادیب مامور تشکیل کابینه در لبنان شد/ اولین اظهار نظر

ادیب مامور تشکیل کابینه در لبنان شد/ اولین اظهار نظر

احزاب لبنان بر انتخاب «مصطفی ادیب» به عنوان نخست‌وزیری این کشور به توافق رسیدند.

 نورنیوز ـ گروه بین الملل: احزاب مختلف لبنان امروز (دوشنبه) در دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور، توافق خود را برای انتخاب «مصطفی ادیب» به عنوان نخست‌وزیر اعلام کردند.

میشل عون رئیس جمهوری لبنان پس از پایان رایزنی های الزام آور پارلمانی و پس از مشورت با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و آگاه کردن وی از نتایج رایزنی ها، مصطفی ادیب را فرا خواند تا وی را مامور تشکیل کابینه کند.

پس از ورود ادیب به کاخ بعبدا و برگزاری نشست سه جانبه میشل عون رئیس جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و مصطفی ادیب نخست وزیر مامور تشکیل کابینه در کاخ بعبدا، او مامور تشکیل کابینه لبنان شد.

 ادیب پس از آنکه از سوی رئیس جمهور مامور تشکیل کابینه شد در اولین اظهارنظر رسمی خود گفت: اکنون وقت عمل است.

او اظهار داشت: این زمان، وقت حرف و وعده و وعید نیست و برای انتخاب تیمی همسو متشکل از متخصصان برای تشکیل دولت تلاش خواهیم کرد.

ادیب افزود: همه تلاش خود را برای تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن به کار می‌بندیم و اصلاحات را برای توافق با صندوق بین‌المللی پول آغاز خواهیم کرد.

ادیب تاکید کرد: خطاب به لبنانی ها می گویم که عزم ما برای اینکه سرزمین ما استوار بماند، راسخ است و با یکدیگر امید به آینده را می سازیم. برای ما آرزوی موفقیت کنید.

او سپس به مناطق فاجعه زده در الجمیزه و مارمخایل در بیروت رفت تا از زیان های ناشی از انفجاری که چندی قبل رخ داد، بازدید به عمل آورد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی