شناسه خبر : 53459
تاریخ انتشار : 1399/06/09 23:55
«توازن وحشت»؛ راهبرد جدید حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی

نورنیوز بررسی کرد؛

«توازن وحشت»؛ راهبرد جدید حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی

«وقتی یکی از مجاهدان ما را می‌کشید، ما یکی از سربازانتان را می‌کشیم. تمام. معادله این است.» این جمله‌ای است که امروز دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به متجاوزین صهیونیست گفت و از راهبرد جدید مقاومت رونمایی کرد.

نور نیوز ـ گروه بین الملل: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود در عاشورای حسینی امسال از معادله‌ای جدید در طول مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی رونمایی کرد.

این معادله می‌تواند کفه ترازوی «توازن وحشت» را نه تنها در مرز لبنان با فلسطین اشغالی بلکه در سراسر مرزهای فلسطین با سوریه و باریکه غزه به سود محور مقاومت سنگین کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان که صهیونیست‌ها بر روی وعده‌های صادق او حساب ویژه‌ای باز می‌کنند امروز گفت:

«اگر ما می‌خواستیم فقط برای روحیه‌بخشی یا مصرف رسانه‌ای، صرفا پاسخی به شهادت علی کامل محسن داده باشیم این کار را همان روز اول انجام داده بودیم.

رزمندگان مقاومت می‌توانستند خیلی ساده یک پایگاه نظامی را انتخاب کرده و با شلیک چند موشک به آن استحکامات و تجهیزاتش را تخریب کنند و تصاویرش را در همه‌ رسانه‌ها پخش نمایند و بگویند الله اکبر! به شهادت برادرمان پاسخ دادیم.

ولی طبیعتا هیچ سربازی نه کشته می‌شد و نه زخمی. حتی ممکن بود اسرائیلیان به قول خودشان برایمان نردبان بگذارند که از خر شیطان بیاییم پایین! ممکن بود مثل کاری که در مورد پادگان آویویم کردند، هلیکوپتر و برانکارد بیاورند و عده‌ای را با ظاهر افراد زخمی درست کنند و موضوع را فیصله دهند.

اما هدف ما این‌ها نبوده. هدف ما نه رسانه‌ها هستند، نه یک پاسخ صرفا روحیه‌بخش و نه مصارف رسانه‌ای. به هیچ‌وجه. ما می‌خواهیم یک معادله را تثبیت کنیم.

امروز بیش از همیشه درباره‌ این معادله صریح صحبت می‌کنم تا اسرائیل بفهمد وقتی یکی از مجاهدان ما را می‌کشید، ما یکی از سربازانتان را می‌کشیم. تمام. معادله این است.»

این اظهارات دبیرکل حزب‌الله حاکی از اشراف دقیق اطلاعاتی مقاومت از تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر است، تحرکاتی که طی آن صهیونیست‌ها تلاش کردند تا از طریق جنگ روانی و خودزنی، شرایط فوق امنیتی حاکم در جبهه شمالی را به شرایط عادی بازگردانند .

سخنان امروز سید مقاومت نشان داد که حواث اخیر لبنان پس از انفجار مشکوک بندر بیروت، حزب‌الله را دچار خطای راهبردی نکرده و حزب‌الله با چشمانی باز آن سوی غبار انفجار بندر بیروت را در عمق سرزمین‌های اشغالی رصد می‌کند و جنگ تبلیغاتی رسانه‌های وابسته به محور عبری ـ عربی برای مخدوش کردن چهره مقاومت در افکار عمومی خدشه‌ای در هوشیاری حزب‌الله وارد نکرده است.

سیدحسن نصرالله پیش از این هم با ترسیم معادلاتی همچون آزادسازی ارتفاعات الجلیل در عمق فلسطین اشغالی در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ جدید از سوی صهیونیست‌ها، آنها را وادار کرد تا بخش عمده‌ای از مرزهای فلسطین اشغالی با جنوب لبنان را با دیوارهای بتنی ده متری محصور کنند، دیواری که حالا در جامعه صهیونیستی از آن به عنوان دیوار وحشت یاد می‌شود چرا که صهیونیست‌های آن سوی دیوار روز و شب گوش بر زمین گذاشته‌اند و نگران حفر تونل‌ها در زیر این دیوار هستند.

معادله دیگری که سیدحسن نصرالله پیش از این صهیونیست‌ها را وادار به واکنش کرد، ویران کردن بندر حیفا در جنگ بعدی بود به طوری که صهیونیست‌ها را وادار کرد تا برای انتقال مخازن آمونیاک مجتمع‌های پتروشیمی بندر حیفا فکر جدی کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «ما معطل موفقیت رسانه‌ای و یک تکه فیلم نیستیم و می‌دانند که ما دنبال یک سرباز هستیم که بکشیمش. به همین خاطر همه‌ سربازانشان را پنهان کرده‌اند. مثل موش پنهان شده‌اند، تصمیم ما در این زمینه قطعی است.

آخرش چقدر می‌خواهید در سوراخ‌هایتان بمانید؟ چقدر دیگر؟ یک هفته؟ دو هفته؟ یک ماه؟ دو ماه؟ سه ماه؟ هر قدر… ما به لحاظ زمانی تحت فشار نیستیم و کسی هم ما را تحت فشار نگذارد. آخرش که می‌آیید بیرون! آن وقت همدیگر را می‌بینیم...»

با توجه به سابقه اثرگذاری سخنان دبیرکل حزب‌الله در جامعه صهیونیستی، از این پس شهرک‌های صهیونیست‌نشین در طول نوار مرزی لبنان و سوریه با فلسطین اشغالی و البته جبهه جنوبی این رژیم در نوار غزه را باید شهر ارواح نامید و صهیونیست‌هایی که با وعده و وعیدهای بسیار از اقصی نقاط جهان در این مناطق سکونت داده شده‌اند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند دیگر امنیت گذشته را نخواهند داشت چراکه نظامیان صهیونیست از ترس مرگ با آنها فاصله معناداری خواهند داشت! سربازانی که از ترس مواجهه با حزب‌الله عروسک در زره‌پوش‌های خود قرار می‌دهند و در هنگام خواب خلع سلاح می‌شوند!

دبیرکل حزب‌الله در عاشورای امسال منشاء تمامی درگیری‌های امروز منطقه را درگیری حق و باطل دانست، باطلی که آغازگر اشغالگری در منطقه غرب آسیا بود، از اشغال فلسطین گرفته تا اشغال بلندی‌های جولان سوریه و مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا و...

سیدحسن نصرالله گفت: «اگر همه جهان این رژیم را به رسمیت بشناسند حزب‌الله هیچگاه این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسد، زیرا ممکن نیست که این باطلِ آشکار و شفاف با این همه جنایت و تجاوز و اشغالگری و مصادره زمین‌ها و مصادره حقوق ملت‌هایمان و مقدساتمان را به رسمیت بشناسیم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «ما گزینه‌ای را که انتخاب می‌کنیم از مکتب امام حسین در روز کربلا خواهد بود که گزینه‌ای روشن و قاطع و قوی است. امام علیه السلام فرمود: «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ؛ یأْبَی الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ...»


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی