شناسه خبر : 53340
تاریخ انتشار : 1399/06/04 18:09
لوریس چکناواریان: حضرت عباس(ع) بارها دستم را گرفته است

لوریس چکناواریان: حضرت عباس(ع) بارها دستم را گرفته است

چکناواریان: در دوران بچگی در میان عزاداران دسته‌های حسینی، «سقای آب» بودم و به عشق حضرت عباس آب به دست عزاداران می‌دادم.

نورنیوز ـ گروه فرهنگ: «لوریس چکناواریان» هنرمند مسیحی مذهب ایرانی . یکی از سرشناس‌ترین رهبران اکستر موسیقی جهان و سفیر صلح ایران به بهانه سمفونی عاشورا که اخیرا قطعاتی از آن در فضای مجازی منتشر شده، گفتگویی با روزنامه وطن امروز پیرامون حماسه عاشورا و امام حسین علیه‎السلام انجام داده که مهمترین قسمت‌های آن به شرح زیر است:

شخصا عاشق تمام اصحاب امام حسین هستم مخصوصا حضرت عباس.

دوستانی که من را میشناسند می دانند اهل تعارف و ذکر حرف‌های شعارگونه نیستم.

در دوران بچگی در میان عزاداران دسته‌های حسینی، «سقای آب» بودم و به عشق حضرت عباس آب به دست عزاداران می‌دادم.

بنده هم در طول عمر خود خیلی مواقع که مشکلاتی داشتم به مهربانی و دست‌گیری حضرت عباس متوسل می‌شدم و با این اقدام هیچگاه دست خالی بازنگشتم و حضرت عباس بارها دستم را گرفت.

هر وقت که ایران نبوده‌ام، تمام تلاش خود را می‌کردم بتوانم دهه اول محرم در کشور باشم تا در مراسم‌های عزاداری شرکت کنم. 

حماسه عاشورا یک تراژدی واقعی محسوب می‌شود که درک تمام‌عیار آن سنگین است و تنها کسانی که از بینش بزرگی برخوردار هستند می‌توانند وقایع روز عاشورا را درک کنند.

در طول تاریخ چند نفر را سراغ دارید که به خاطر خدا و اعتقادات‌شان به همه داشته‌های زندگی خود پشت‌پا بزنند، چرا که امام حسین با علم به اینکه می‌دانست خود و یارانش به شهادت می‌رسند اما به میدان نبرد رفت زیرا هدف‌شان مقدس بود و همه ما باید از این اقدام سرمشق بگیریم.

حماسه عاشورا یک درس دیگری هم برایم داشت و آن اینکه این دنیای مادی، گذران است، بزرگ‌ترین کاخ‌های دنیا نابود می‌شوند اما انسانیت زنده می‌ماند. 

قطعه «مکن‌ ای صبح طلوع» بنده که در فضای مجازی منتشر شده است، بخشی از سمفونی شب عاشورای حسینی را روایت می‌کند.

سمفونی موسیقی عاشورا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه کاری من خواهد بود و شاید با این اقدام یکی از بزرگ‌ترین فعالیت‌های فرهنگی تاریخ کشور رقم بخورد که با این سمفونی می‌توانیم فرهنگ عاشورا را آنچنان که شایسته است به جهانیان بشناسانیم. 

صفر تا صد تولید و اجرای این قطعه سمفونی عاشورا با یک نیت قلبی انجام شده است و به نظرم سمفونی عاشورا می‌تواند همه دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.


روزنامه وطن امروز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی