شناسه خبر : 53162
تاریخ انتشار : 1399/05/28 15:00
نخست‌وزیر عراق عازم واشنگتن شد

نخست‌وزیر عراق عازم واشنگتن شد

نخست‌وزیر عراق در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی ظهر امروز (سه شنبه) با هدف تکمیل گفت وگوهای راهبردی با مقام‌های آمریکایی، عازم واشنگتن شد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: وزیران نفت، برق، دفاع  و مهاجرین و رانده شدگان، «مصطفی الکاظمی» را در سفر به آمریکا همراهی می‌کنند.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق یک روز قبل از سفر الکاظمی، در راس تیم مذاکره‌کننده عراقی، دیشب (دوشنبه شب) برای آغاز دور دوم گفت وگوهای راهبردی با وزارت امور خارجه آمریکا و بسترسازی برای دیدار الکاظمی و «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، وارد واشنگتن شده بود.

قرار است آیین استقبال اولیه از نخست‌وزیر عراق در یک پایگاه نظامی در حومه واشنگتن موسوم به «پایگاه آندرو» صورت ‌گیرد و کاخ سفید اعلام کرده که در صورت مناسب بودن هوا، مراسم رسمی در پایتخت آمریکا برگزار می‌شود.

دومین دور گفت وگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا با حضور وزیران امور خارجه دو کشور، فردا (چهارشنبه) در ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا برگزار می‌شود.

نخستین دور این گفت وگوها از طریق تلویزیون‌های مدار بسته در ۱۱ ژوئن گذشته (۲۲ خرداد)  با حضور کارشناسان برجسته وزارت امور خارجه دو کشور برگزار شد.

دیدار الکاظمی و ترامپ نیز طبق اعلام کاخ سفید، بعد از انجام آزمایش‌های پزشکی برای هیات عراقی، پس فردا (پنجشنبه ۹ شب به وقت بغداد) برگزار خواهد شد.

در این سفر پرونده‌های دو جانبه میان عراق و آمریکا و مسائل مورد اهتمام مشترک افزون بر همکاری در زمینه‌های امنیتی، انرژی، بهداشت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری و راهکار ارتقا این مناسبات بحث و گفت وگو می‌شود.

راهکارهای برخورد با شیوع «ویروس کرونا» و همکاری دو جانبه در راستای منافع دو کشور از دیگر پرونده‌های مورد بحث در این سفر عنوان شده است.

در برنامه سفر الکاظمی به واشنگتن به بحث درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق اشاره نشده، این در حالی است که جریان‌های سیاسی عراقی یکی از اولویت‌های گفت و گوهای راهبردی با واشنگتن را اخراج نظامیان این کشور از خاک عراق می‌دانند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی