شناسه خبر : 53128
تاریخ انتشار : 1399/05/27 11:41
آدم مشهورها! مسئولیت اجتماعی پیشکش، حداقل ماسک بزنید

آدم مشهورها! مسئولیت اجتماعی پیشکش، حداقل ماسک بزنید

این روزها مردم احتیاجی به دیدن لبخندهای شما ندارند بلکه باید تصاویر ماسک‌زدۀ شما را ببینند. با ماسک در حال خرید کردن، با ماسک در حال حرف زدن با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی.

نورنیوز ـ گروه جامعه: لبخند به لب دارند، لباس‌های شیک پوشیده‌اند و با نظم و ترتیب کنار هم نشسته‌اند، ماسک نزده‌اند و ضرب المثل قدیمی ایرانی ” هر چه بگندد نمکش میزنند وای از آن روز که بگندد نمک “ را تصویر سازی کردند.

واقعا دیگر این روزها نباید از کرونا برای مردم نوشت. باید به سراغ آدم مشهورها برویم و بگوییم برادر و خواهر عزیز، کرونا آمده است، خطرناک است، جان آدمی را می‌گیرد، لطف کن و ماسک بزن، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کن!

از آن سو یک روحانی روی منبر نشسته و می‌گوید، همه ایام مذهبی را در خانه‌اش درست در روزهایی که کرونا بود، مراسم برگزار کرده و میزبان مردم بوده است. تازه می‌خواهد محرم هم در کوچه‌شان هیات بزند.

مردم شما را نگاه می‌کنند، نکنید این کارها را. از شما آدم مشهورها انتظار ایفای نقش اجتماعی نداریم. نمی‌خواهیم مثل آدم مشهورهای دیگر نقاط جهان که می‌دانند  شهرت برای آنها یک وظیفه اجتماعی به همراه دارد و نمی‌شود خیلی ساده از کنار بحران‌های اجتماعی گذشت و ساکت بود، مسئولیت اجتماعی داشته باشید ولی حداقل ماسک که می‌توانید بزنید. حداقل فاصله گذاری اجتماعی را که می‌توانید رعایت کنید.

این روزها مردم احتیاجی به دیدن لبخندهای شما ندارند بلکه باید تصاویر ماسک‌زدۀ شما را ببینند. با ماسک در حال خرید کردن، با ماسک در حال حرف زدن با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی.

این روزها آدم مشهورها با هر هنری که دارند باید مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مبارزه با کرونا ترغیب کنند نه اینکه خودشان عامل جدی نگرفتن کرونا باشند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اصلا چه لزومی داشت جشن حافظ برگزار شود؟ امکان مجازی برگزار کردن این مراسم نبود؟

وقتی مردم این رفتار را می‌بینند با خود می‌گویند همه در حال برگزاری مراسم و جشن‌های خود هستند، چرا ما نباید ختم و عروسی خود را برگزار کنیم؟ اگر یک عروس و داماد با خود بگویند جشن حافظ عیب نداره، عروسی ما عیب داره، قطعا مقصر شما هستید. شمایی که دور هم جمع شدید، لبخند زدید و جایزه دادید و جایزه گرفتید.

باید یاد بگیریم کرونایی زندگی کنیم. زندگی کرونایی یعنی ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، یعنی تلاش برای تجمع نکردن به هر دلیلی.

کرونا سرطان نیست که فقط خودمان و خانواده‌مان را درگیر کند. این ویروس لعنتی اگر به جان ما بیفتد ممکن است یک ساختمان، یک شهر، یک استان را درگیر کند. یادتان نیست کرونا از چین به جان جهان افتاد.

به خاطر خودمان و آنهایی که دوست‌شان داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.


عصر ایران
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی