شناسه خبر : 53106
تاریخ انتشار : 1399/05/26 14:32
‌رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر می‌کند

‌رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر می‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه) در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به آخرین تحولات منطقه گفت: قطعا رویکرد ملت ایران به این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد. 

سرلشکر باقری افزود: برای کشور امارات به‌عنوان یک کشور عربی و مسلمان چنین رابطه‌ای به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست که با رژیم متعرض به قبله اول مسلمین که مردم فلسطین را آواره و مورد کشتار و زندانی قرار داده، ایجاد رابطه سیاسی و اقتصادی کرده و آن را به‌طور علنی اعلام کند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم که تا دیر نشده است کشور امارات متحده عربی نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند و مسیری را ادامه ندهد که به ضرر امنیت منطقه و کشورش باشد که این قابل پذیرش نیست.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه امروز مسئله دفاع و امنیت برای همه کشورهای جهان مهم‌ترین موضوع ملی محسوب می‌شود، افزود: اگر اقتصاد، سیاست، فرهنگ و سایر ارزش‌ها در جوامع محقق می‌شود؛ مقدمه و زمینه ساز آن وجود امنیت و دفاع مطمئن و پایدار از کشور و منافع و مردم است. امروز نیروهای مسلح افتخار دارند که این مسئولیت را برابر قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور و اوامر فرمانده معظم کل قوا بر عهده دارند و در این رابطه نیز حداکثر تلاش را انجام می‌دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی