شناسه خبر : 53086
تاریخ انتشار : 1399/05/26 11:13
حرکت آرام بازار سرمایه به سمت آرامش

نورنیوز بررسی کرد؛

حرکت آرام بازار سرمایه به سمت آرامش

احتمال ریزش شدید در بورس نزدیک به صفر است و نوسانات چند روز گذشته نمی تواند پایداری بازار سرمایه را مختل کند.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: ️بازار سرمایه امروز(یکشنبه) در پیش گشایش ها مانند شرایط روز گذشته با منفی آغاز شد.

امروزاگرچه برخی صفهای فروش همچنان وجود دارد اما همانگونه که پیش بینی می شد در سهم های غیر شاخص ساز، شرایط به تدریج در حال بهبود است.

روز گذشته، (شنبه) ارزش معاملات خرد به رقمی در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید که طی ۲ ماه گذشته کمترین میزان بوده است.

با وجود روند منفی قابل توجه در روز گذشته، اقدامات امیدوار کننده ای نیز به وقوع پیوست .در بخش سهام شاخص ساز حمایت بسیارمهمی انجام شد و صف بسیاری از سهام های بزرگ مانند فولاد و پارس، برچیده شد.

️این روند می تواند به عنوان علامتی مهم در خصوص به انتها رسیدن مسیر اصلاح سهام بزرگ مورد توجه قرار بگیرد که پیام مثبتی به تغییر مسیر نزولی فعلی است.

️کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که تداوم شرایط آغاز شده از آخر وقت دیروز می تواند ظرف امروز و فردا (دوشنبه) موجب تقویت شاخص بورس شده و بهبود وضعیت را به دنبال داشته باشد.

️کاهش فضای روانی چند روز گذشته و رفتار غیر هیجانی فعالان بازار بویژه گروه های مبتدی می تواند با کاهش صف فروش بازار سرمایه را به شرایط متعادل گذشته بازگرداند.

️به صورت طبیعی تداوم بیشتر روزهای منفی در بازار سرمایه موجب افزایش رفتارهای هیجانی و بویژه نزولی شدن معاملات خرد خواهد شد و این گروه از سرمایه‌گذاران را به سمت خروج از بازار سرمایه هدایت خواهد کرد.

️شکل گیری شرایط اضطرابی و اقدامات هیجانی از سوی معامله گران خرد، اصلی ترین رخدادی است که می تواند در این روزها بازار سرمایه را تهدید کرده و منافع سهامداران را با مخاطره مواجه نماید.

️توصیه کارشناسان بازار سرمایه به سهامداران این است که با درک دقیق شرایط موجود و توجه به این واقعیت که افزایش و کاهش شاخص از ویژگی های اجتناب ناپذیر بورس به حساب می آید، از اقدامات و تصمیم گیری های هیجانی اجتناب کنند و خرید و فروش سهام را با تامل، مشورت و در نظر گرفتن گزاره های منطقی انجام دهند.

️با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور بویژه وضعیت سایر بازارهای قابل سرمایه گذاری، احتمال ریزش شدید در بازار سرمایه نزدیک به صفر است و بدلیل فرصت های انحصاری موجود در بازار سرمایه نوسانات چند روز گذشته نمی تواند پایداری بازار سرمایه را مختل کرده و خروج جریان نقدینگی به سمت بازارهای دیگر را بدنبال داشته باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی