شناسه خبر : 53034
تاریخ انتشار : 1399/05/24 15:36
گام‌های پر سرعت «بن‌زاید» در مسیر زوال/ آرمان فلسطین قابل معامله نیست

نورنیوز بررسی کرد؛

گام‌های پر سرعت «بن‌زاید» در مسیر زوال/ آرمان فلسطین قابل معامله نیست

حماقت راهبردی و اشتباه محاسباتی بن‌زاید قطع به یقین اهداف از پیش تعیین شده را جامه عمل نخواهد پوشاند و در عوض به تقویت جبهه مقاومت نه تنها در منطقه که در اقصی نقاط جهان منجر خواهد شد، چه، این اقدام حتی صدای سازشکارترین گروه‌های فلسطینی را نیز درآورده و واکنش تند آنان را در پی داشته است.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: پنجشنبه شب 23 مردادماه (14 آگوست 2020) «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی پیام کوتاهی در صفحه توئیتر خود نوشت؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «محمد بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی بر سر عادی‌سازی کامل روابط توافق کردند.

این پیام گرچه با توجه به روابط گسترده و عمیق اما پنهانی امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی طی سالیان گذشته، خبر از اتفاق جدیدی نمی‌داد، لیکن از این جهت حائز اهمیت بود که این رفتار خائنانه برای اولین بار با صراحت اعلام و به صورت یک سند علنی رونمایی شد تا ضربه مهلکی بر پیکره «آرمان فلسطین» وارد آورده و رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی را از سوی یک کشور عربی به رسمیت بشناسد.

جزئیات این توافق ننگین که با بازیگری موثر «جرد کوشنر» و شخص ترامپ به امضاء رسیده و در یک بیانیه مشترک بر آن تاکید شده است، حاکی از نقشه شومی است که مثلث «غربی، عبری، عربی» برای آینده سرزمین‌های اشغالی و بسترسازی جهت تسهیل اجرای پروژه «معامله قرن» پیگیری می کند.

در این بیانیه که با واکنش تند محور مقاومت مواجه شد به صراحت بر تلاش برای عادی‌سازی و گسترش روابط رژیم غاصب اسرائیل با جهان عرب تاکید شده و از خط شکنی ولیعهد ابوظبی در این خصوص تقدیر و تشکر بعمل آمده است.

توافق مذکور که با اذعان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دل پروژه بزرگتر «معامله قرن» معنا پیدا می‌کند و از مدت‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی شده بود، در عمل بدنبال تحقق چند هدف است :

1ـ عادی‌سازی روابط میان جهان عرب و رژیم جعلی صهیونیستی و به فراموشی سپردن آرمان فلسطین

2ـ فشار بر گروه‌های مقاومت و خالی کردن پشت آنها برای ترک جبهه مقابله با اشغالگری و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین

3ـ به رسمیت شناختن دولت جعلی اسرائیل و بسترسازی برای پروژه معامله قرن و خاورمیانه جدید

4ـ تکمیل پروژه نفوذ محور غربی ـ صهیونیستی در زیرساخت‌های جهان عرب

5ـ جعل تاریخ و تثبیت روایت وارونه از اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها با کلیدواژه «چشم‌انداز صلح»

6ـ تغییر موازنه سیاسی و روانی بر علیه جبهه مقاومت و کشورهای خط مقدم دفاع از ارمان فلسطین

7ـ رو کردن برگ برنده‌ای برای ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا و جلب حمایت لابی صهیونیستی به نفع کمپین ترامپ

8ـ برداشتن گامی مهم برای تکمیل پروژه الحاق بخش‌های دیگر فلسطین به سرزمین‌های اشغالی

در این میان «محمد بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی با هدف جایگزین کردن امارات به جای عربستان سعودی به عنوان ژاندارم منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا، تلاش گسترده‌ای را معمول داشت تا به واشینگتن و تل‌آویو بقبولاند که به جای «بن‌سلمان» باید روی او سرمایه‌گذاری کنند.

نکته آنکه؛ این حماقت راهبردی و اشتباه محاسباتی بن‌زاید قطع به یقین اهداف از پیش تعیین شده را جامه عمل نخواهد پوشاند و در عوض به تقویت جبهه مقاومت نه تنها در منطقه که در اقصی نقاط جهان منجر خواهد شد، چه، این اقدام حتی صدای سازشکارترین گروه‌های فلسطینی را نیز درآورده و واکنش تند آنان را در پی داشته است.

از سویی؛ سابقه رژیم خبیث صهیونیستی نشان داده که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست، لذا قطعا بازنده اصلی این معامله امارات متحده عربی و کشورهای مرتجعی خواهند بود که با سکوت خود بر این رویه صحه گذاردند.

به طور قطع این بلوک سازشکار و وابسته نه تنها حیثیت عربی و اسلامی خود را برای هویت دادن به رژیم جعلی صهیونیستی هزینه کرده‌اند بلکه هیچ دستاوردی هم از این رهگذر نخواهند داشت.

از سوی دیگر؛ چون این اقدام امارات امتیازی به ترامپ برای انتخاب مجدد او در برابر «جو بایدن» تلقی می‌شود، این امر باعث می‌شود که در صورت پیروزی دموکرات‌ها آنها از کشورهای عربی خلیج فارس بیشتر فاصله بگیرند.

بر این اساس به نظر می‌رسد؛ بر خلاف آنچه «بن‌زاید» تصور کرده است، این توافق، آینده بس خطرناکی را برای کاخ شیشه‌ای امارات رقم خواهد زد و او نیز چون دیگر خائنین به آرمان فلسطین مانند سادات و مبارک مسیر زوال و فنا را خواهد پیمود.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی