شناسه خبر : 53022
تاریخ انتشار : 1399/05/24 12:43
رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه ضد ایرانی آمریکا/ متن کامل بیانیه ایران

رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه ضد ایرانی آمریکا/ متن کامل بیانیه ایران

هدف از صدور پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که نقض فاحش قطعنامه 2231 شورای امنیت به شمار می‌رود تحت‌الشعاع قرار دادن مسائل داخلی آمریکا است و به هیچ وجه ارتباطی با حفظ صلح‌ و امنیت بین‌المللی ندارد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: رأی‌گیری مجازی در شورای امنیت بر سر قطعنامه آمریکا جهت تمدید تحریم‌ های تسلیحاتی علیه ایران ساعاتی پیش آغاز شده است.

در همین رابطه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد پیش از آغاز رأی گیری بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

هدف از صدور پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به شمار می‌رود تحت‌الشعاع قرار دادن مسائل داخلی آمریکا است و به هیچ وجه ارتباطی با حفظ صلح‌ و امنیت بین‌المللی ندارد.

این قطعنامه، تمامیت و مرجعیت و اعتبار شورای امنیت -و در سطحی فراتر از آن، سازمان ملل متحد را- و همچنین چندجانبه‌گرایی، حاکمیت قانون و دیپلماسی را نشانه گرفته است.

ایالات متحده به منظور ارضای اعتیاد شدید خود به اعمال تحریم و توجیه رفتارهای غیرمسئولانه خود در شورای امنیت در اقدامی بی‌اساس ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند، حال آنکه دخالت‌ها، رویه‌های شرورانه، سیاست‌های تفرقه‌‌آمیز، اشتهای سیری‌ناپذیر برای صادر کردن سلاح‌های مرگبار به کشورهای منطقه، حضور شمار زیادی از نیروهای آمریکا در خاورمیانه، حمله‌ها و عملیات‌های پرچم عوضی و مخرب خود این کشور است که عامل اصلی بی‌ثباتی، ناامنی و رنج بشری در این منطقه است.

انتظار می‌رود اعضای شورای امنیت در برابر اقدام غیرقانونی و شرورانه ایالات متحده، بایستند.

بنابر این گزارش؛ نتایج آرای شورای امنیت به قطعنامه ضد ایرانی بعدازظهر جمعه اعلام می‌شود

رای‌گیری برای قطعنامه ضد ایرانی آمریکا از ساعت ۵.۳۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه به صورت ایمیلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز شد که نتایج آن عصر جمعه اعلام می‌شود.  

در نامه‌ای که نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت در اختیار اعضای آن قرار داده است، تاکید شده، تنها ۲۴ ساعت برای رای دادن فرصت وجود دارد و تمدید شدنی نیست.

رئیس شورای امنیت درخواست کرده است تنها نمایندگان دائم یا نماینده تام الاختیار آنها باید رای امضا شده خود را برای وی ارسال کنند و در صورتی که توضیحی بر رای خود دارند هم در اختیار او قرار دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی