شناسه خبر : 52950
تاریخ انتشار : 1399/05/21 12:43
بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مخاطره‌آمیز است

بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید مخاطره‌آمیز است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه مدیریت کرونا در مدارس امکانپذیر نیست، گفت: بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها از سال تحصیلی جدید مخاطره‌آمیز است، ادارات نیز باید برای مدیریت کرونا از ظرفیت دورکاری مصوب استفاده کنند و میزان رعایت این دستورالعمل در ادارات مختلف ارزیابی می‌شود.

 نورنیوز ـ گروه جامعه: علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: با توجه به مفروضاتی که درباره افزایش خطر اپیدمی کرونا در پاییز داریم شرایط مطلوب تر از زمان فعلی نخواهد بود و بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه ها از سال تحصیلی جدید مخاطره‌آمیز است.

وی افزود: کنکور یک موضوع مقطعی است و طی چند روز تمام می شود مساله مهمتر اموری است که مدت دار است. در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، اگر شرایط اپیدمی کرونا با همین روند فعلی پیش برود بسیار دور از انتظار است که بتوانیم مدیریت مناسبی برای کنترل اپیدمی حداقل در ترم اول پاییز داشته باشیم با توجه به مفروضاتی که درباره افزایش خطر اپیدمی کرونا در پاییز داریم شرایط مطلوب تر از زمان  فعلی نخواهد بود.

زالی گفت: پیش بینی می کنیم در صورت بازگشایی مدارس، آرایش استفاده از حمل و نقل عمومی به شدت تغییر کند.  بخش مهمی از تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی به ترددهای تحصیلی و آموزشی تخصیص پیدا می کند. در صورت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تعداد زیادی از افرادی که اکنون به محل کار نمی روند باید به محل کار بروند و باز هم بار تردد بیشتر می شود بنابراین تا زمانی که به صورت قطعی وضعیت بحرانی فعلی را به یک وضعیت با ثبات و پایدار تبدیل نکرده ایم هر گونه تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اقدام زودرسی است و می تواند مخاطره آمیز باشد. باید با منطق بیشتر و توجه به نظرات کارشناسی با این موضوع برخورد کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: به نظر من در سال تحصیلی جاری باید برای مدارس و دانشگاه ها عمدتا روی فضاهای غیر حضوری و آموزش های آنلاین و مجازی یا از طریق تلویزیون سرمایه گذاری کنیم. پیشنهاد ما برای تهران حداقل این است که کلاس های مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار نشود. در مورد افرادی که امکان استفاده از فضای مجازی ندارند باید تلاش کنیم که این افراد هم با امکانات یارانه ای به ابزار ارتباطات مجازی مجهز شود و البته تلویزیون می تواند نقش بیشتری داشته باشد چون بیشتر در دسترس مردم است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی