شناسه خبر : 52926
تاریخ انتشار : 1399/05/20 16:33
با این حجم از ناهماهنگی انتظار دارید اعتماد مردم از دست نرود؟!

نورنیوز بررسی کرد؛

با این حجم از ناهماهنگی انتظار دارید اعتماد مردم از دست نرود؟!

تصمیمات و رفتارهای ناهماهنگ در مورد بورس و بازار سرمایه که در حال حاضر بیشترین اقبال مردم را برای سرمایه‌گذاری دارد و از سوی دولت هم تشویق می‌شود، قطعا کاهش اعتماد مردم را به دنبال خواهد داشت و موجبات نگرانی مردم را فراهم خواهد کرد.

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: به دنبال انتشار مصاحبه «علیرضا صالح» رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر آغاز پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله موسوم به «ETF» از اوایل شهریورماه سال جاری، امروز روابط عمومی این سازمان خبر فوق را تکذیب کرد.

پس از این مصاحبه و تکذیب آن، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی که سازمان خصوصی‌سازی جزو سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه متبوع اوست، در تائید این تکذیب، دلیل عدم عرضه ۴ پالایشگاه به صورت ETF در بورس را آماده نبودن زیرساخت‌های لازم از سوی این پالایشگاه‌ها عنوان کرد.

اظهارات وزیر اقتصاد در حالی عنوان شد که طی روزهای گذشته خبر عرضه سهام ۴ پالایشگاه به صورت ETF از سوی مسئولین مختلف از جمله رییس سازمان خصوصی سازی اعلام شده بود.

پس از این اتفاق، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز به اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی درباره همراهی نکردن وزارت نفت برای واگذاری سهام پالایشگاه‌ها، واکنش نشان داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: در پاسخ به اظهارات آقای علیرضا صالح، رئیس محترم سازمان خصوصی‌سازی درباره همراهی نکردن وزارت نفت برای واگذاری سهام پالایشگاه‌ها، با اظهار تعجب از مطالب اظهارشده توسط ایشان به اطلاع می‌رساند طبق آخرین نظر آقای فرهاد دژپسند، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، مقرر شد سهام پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی فروخته شود.

فارغ از چند و چون این اظهارنظرها و رد و تکذیب‌های پی در پی، نکته حائز اهمیت و تاسف‌بار در این خصوص عدم هماهنگی در دولت میان وزارتخانه‌های اقتصاد و نفت است.

به بیان بهتر؛ وقتی یک مسئول (رییس سازمان خصوصی‌سازی) از رسانه ملی این خبر را اعلام و حتی تاریخ را هم تعیین می‌کند و بعد روابط عمومی سازمان متبوع او اطلاعیه داده و مصاحبه مذکور را تکذیب می‌کند، سپس وزیر اقتصاد هم به عنوان نهاد بالادستی آن سازمان از آماده نبودن زیر ساخت مربوطه می‌گوید، چطور می‌توان انتظار داشت که مردم به تصمیمات و اظهارات مسئولین کشور اعتماد کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند؟

اینگونه تصمیمات و رفتارهای ناهماهنگ در مورد بورس و بازار سرمایه که در حال حاضر بیشترین اقبال مردم را برای سرمایه‌گذاری دارد و از سوی دولت هم تشویق می‌شود، قطعا کاهش اعتماد مردم را به دنبال خواهد داشت و موجبات نگرانی مردم را فراهم خواهد کرد.

بر این اساس؛ در شرایط فعلی اقتصاد کشور که دولت با هدف صیانت از داشته‌های مردم و کمک به ارتقاء سطح معیشت آنها به دنبال جذب و هدایت سرمایه‌های ریز و درشت به بازار سرمایه و جلوگیری از ورود آن به بازارهای کاذبی چون ارز، طلا، خودرو و... است، ضروری است از اظهارنظرها و رفتارهای غیرکارشناسی و عجولانه جلوگیری شود.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی