شناسه خبر : 52793
تاریخ انتشار : 1399/05/15 16:54
هیچ رسانه‌ای در دوران شیوع کرونا تعطیل نبوده است

هیچ رسانه‌ای در دوران شیوع کرونا تعطیل نبوده است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دوران شیوع کرونا هیچ رسانه‌ای تعطیل نبوده است، گفت: هر جا حادثه و بحران است، خبرنگار حاضر بوده و در کنار هر جریان اورژانسی و فوری، خبرنگاران حاضر هستند.

نورنیوز ـ گروه جامعه: محمد خدادی معاون مطبوعاتی در وبینار رسانه و مسؤولیت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خطرناک‌ترین و سخت ترین مواجهه بشر، مواجهه با موضوع کروناست که با آن آشنایی نداشته است.

وی ادامه داد:کرونا امروز به دغدغه هرکس که در جامعه زنده است تبدیل شده است و دو لایه شامل جسمی و روحی دارد؛ جسمی بر بستر تلاش، همت و معرفت کادر درمان مواجه شد و به معنای واقعی کلمه حماسه آفرید.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه کادر پزشکی و درمان در سخت‌ترین و پیچیده، ناشناخته‌ترین و خطرناکترین شرایط هرچه داشتند و تعلق دنیوی را فدا کردند و به میدان خطر رفتند.

خدادی با اشاره به اینکه امروز بهتر می‌توانیم جامعه پزشکی را درک کنیم، بیان داشت: شاید جفا بوده که این افراد را نشناختیم.

وی اضافه کرد: اگر عشق نباشد به قلم روی نمی‌آوریم. هرجا حادثه و بحران است خبرنگار حاضر است و در کنار  هر جریان اورژانسی و فوری و آنی خبرنگاران پذیرفته‌اند که حاضر باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه کار پزشکان و خبرنگاران اشتراکاتی دارد، افزود: لذت هر دو گروه در این است که گرهی از انسان‌ها باز شود.

خدادی با بیان اینکه در دوره کرونا هیچ رسانه ای تعطیل نبود، گفت: رسانه‌ها فعالیت خود را افزایش دادند و به محض اینکه صدای کرونا در آمد، خبرنگار موظف  به حضور شد.

وی یاد آور شد: ما در معاونت مطبوعاتی ۲۰ روز قبل از ورود کرونا در قم جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم و جریان رسانه موفق شد در موضوع آموزش همگانی، تصحیح ادراکات و شک و شبهه و خاموش کردن صدای بی‌هویت‌ها که قصد فریب داشتند، عمل کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه قدرت اصلی ما در رسانه اعتماد است،گفت: ماندگاری رسانه به مقبولیت است نه محبوبیت؛ ضمن اینکه اکنون در رسانه‌ها دچار بحران کمیت شده این و باید از کمیت دور شده و به دنبال کیفیت برویم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع کرونا باید به سه اصل مهم توجه کنیم، افزود: در کرونا باید قرائت‌سازی واحد بپردازیم و به موضوع مرجع سازی و رفتن به منشا اطلاعات درست و همچنین موثق بودن گوینده توجه کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: اکنون بحران اغتشاش یا اختلال اطلاعات داریم و این سم مهلکی است.

خدادی با اشاره به فضای رسانه‌ای در دوران شیوع کرونا، یادآور شد: در فضای کرونا صداهای ناشناخته‌ای که علائم اضطراب و نگرانی می‌کردند را مواجه بودیم. از توصیه‌های تغذیه‌ای تا شو ماندن بیمار در پشت بیمارستان در رشت و یا صداهایی که فریاد می‌زدند و توانایی و شجاعت پزشکان ما را به نگرانی القا می‌‌کردند و همت پزشکان و پرستاران قوی‌دل را به ضعف و ناتوانی و همبستگی اجتماعی را به اختلاف و تشدید در رقابت در جامعه جلوه می‌دادند. 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه در چهارماهه اول مواجهه با کرونا با یک صدای همدل رسانه‌ای مواجه بودیم، گفت: مهارت رسانه‌ای به رخ کشیده شد و شایعه به کف رفت و شما خبرنگاران با اغناء و تبیین و اطلاع‌رسانی اقدامات خوبی انجام دادید مانند اینکه مردم در سیزدهم نوروز به پارک‌ها نرفتند و حتی جریمه نشدند و شما موفق شدید در بستر رسانه این موضوع را انتقال دهید و در تاریخ ثبت شد. 

خدادی با اشاره به نقش ارزنده خبرنگاران در دوران شیوع کرونا در کشور افزود: شما خبرنگاران موفق شدید ظرف 24 ساعت یک‌ونیم میلیون از مشاغل به سایت وزارت بهداشت مراجعه کرده و کد فعالیت دریافت کنند که این نمونه‌ها هیچ‌کدام با ضرب و زور صورت نگرفت، بلکه شما توانستید پیام موفق را برسانید. 

وی با اشاره به نقش پزشکان در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: خوشحالم از اینکه در فضای تأمین کالای اساسی موفق شدیم تا مردم احساس کمبود نکنند، البته سختی‌هایی وجود داشته است. ضمن اینکه در فضای رسانه تقابل نداشتیم و مسؤولیت اجتماعی باعث شد رقابت دستگاهی جای خود را به همکاری و هم‌افزایی بدهد و رسانه‌ها صدای واحد شوند که این تبدیل به قدرت می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تأکید کرد: ما نیاز داریم که در شرایط کرونا، مرجع و مجرای واحدی داشته باشیم، به ویژه در موضوعات پزشکی به آن باید توجه کنیم. 


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی