شناسه خبر : 52626
تاریخ انتشار : 1399/05/11 10:51
نقش ویژه سردار سلیمانی در جنگ تموز

نقش ویژه سردار سلیمانی در جنگ تموز

حسین خلیل معاون سیاسی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه شب گفت: در طول جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی، سوری‌ها ما را رها نکردند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: حسین خلیل معاون سیاسی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که با شبکه تلویزیونی "المنار" لبنان سخن می‌گفت، تصریح کرد: سوری‌ها کمک‌های تدارکاتی و نظامی به دست ما می‌رسانند.

وی افزود: سوری‌ها انبارهای ارتش سوریه و گارد ریاست جمهوری خود را باز کرده بودند و برای ما سلاح و مهمات ارسال می‌کردند.

خلیل در بخش دیگری از سخنانش به نقش شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس اشاره کرد و افزود:شهید حاج قاسم نقشی اساسی در جنگ ۳۳ روزه داشت و همواره در داخل لبنان در کنار ما بود و در میدان نبرد حضور داشت.

معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله همچنین به نقش مهم یک فرمانده ارشد سوری در کنار حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و افزود:سرتیپ سوری شهید محمد سلیمان هم که اسرائیلی‌ها او را ترور کردند نقش موثری در انتقال و تسهیل انتقال تجهیزات به لبنان داشت.

وی افزود: چند روز پس از پایان جنگ ، روسها هدیه نمادینی به سید نصرالله دادند، زیرا از تجربه موفقیت آمیز موشک ضد تانک "کرنت" در جنگ ۳۳ روزه رضایت داشتند.

خلیل در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم لبنان از تجربه تجاوز رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ بهره ببرند و در خصوص خصومت تجاوزات و تعدی رژیم صهیونیستی به یقین برسند.

تابستان سال ۲۰۰۶ بود که رژیم صهیونیستی در ادامه خوی تجاوزگری خود ابتدا به جنوب لبنان و سپس به مناطق دیگر این کشور حمله کرد، ولی نتیجه این حمله دقیقاً مخالف پیش بینی اشغالگران و با پیروزی حزب الله به پایان رسید.

تجاوز همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان که از زمین، هوا و دریا در ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۸۵ آغاز شد و خسارت‌های فراوانی به مردم لبنان وارد کرد، اما در عین حال با پیروزی حزب الله در این جنگ نابرابر، کام مردم لبنان، منطقه و آزادی خواهان سراسر جهان شیرین شد.

رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه ۱۵ هزار خانه لبنانی‌ها را به صورت کامل نابود و هزاران تأسیسات زیربنایی لبنان از جمله نیروگاه برق، بنادر، پل‌ها و… لبنان را ویران کرد، اما نتیجه جنگ ۳۳ روزه برای جهانیان غیر باور بود، آن هم شکست سنگین ارتش صهیونیستی که خود را جزو ۶ ارتش برتر جهان می‌دانست.

شکست ارتش صهیونیستی از حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، سردمداران این رژیم را وادار به قبول آتش بس در صبح روز سی و چهارم جنگ برابر با ۱۴ آگوست ۲۰۰۶ (۲۳ مرداد ۱۳۸۵) بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، کرد و از همان تاریخ میان دو طرف آتش‌بس برقرار شد.


المنار
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی