شناسه خبر : 52623
تاریخ انتشار : 1399/05/10 20:06
برگزاری پُستی یا تعویق انتخابات؛ کدام یک به سردرگمی آمریکایی‌ها پایان می‌بخشد؟

نورنیوز بررسی کرد؛

برگزاری پُستی یا تعویق انتخابات؛ کدام یک به سردرگمی آمریکایی‌ها پایان می‌بخشد؟

سردرگمی سیاسیون هر دو جناح آمریکایی در داخل و خارج موجب شده تا روزهای آینده در هاله‌ای از ابهام باشد و هیچ برنامه دقیق و روشنی برای عبور از آن نداشته باشند. شاید همین مسئله در کنار احتمال بسیار بالای شکست جمهوریخواهان، موجب شده تا ترامپ درخواست تعویق انتخابات را مطرح کند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: طی روزهای اخیر به دلیل نگرانی از شیوع کرونا، درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی در آمریکا از طریق پست افزایش یافته است، این در حالی است که «دونالد ترامپ» به دلیل افزایش احتمال تقلب، با این مسئله مخالف است.

البته چنین اتفاقی در گذشته مسبوق به سابقه است و در انتخابات ۲۰۱۶، تقریبا یک‌چهارم آراء از طریق پست ارسال شد. در انتخابات پیش رو نیز چون تنظیم قوانین مربوط به انتخابات فدرال به عهده ایالات است، احتمال فراگیرتر شدن این موضوع بیش از گذشته است.

تاکنون برخی از ایالت‌ها از جمله کالفرنیا، یوتا، هاوایی، اورگن و واشنگتن برای برگزاری انتخابات به صورت کاملا پستی برنامه‌ریزی کرده‌اند. این ایالات به صورت خودکار برای همه رای‌دهندگانی که نامشان ثبت ‌شده است، برگه رای ارسال خواهند کرد که یا باید با پست برگردانده شوند یا روز انتخابات تحویل داده شوند.

ترامپ به دلیل سابقه تقلب در انتخابات‌های سراسری و ایالتی از سوی عناصر هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه همچنان معتقد است که برگزاری کاملا پستی انتخابات زمینه را برای تقلب گسترده فراهم خواهد کرد. او البته نگران است که افزایش آراء پستی به مشارکت بیشتر پایگاه رأی دموکرات‌ها کمک کند.

موافقان این طرح نیز معتقدند تحقیقات سراسری و ایالتی در سالیان متمادی نشان داده است که هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده وجود ندارد و مواردی که ترامپ به آنها اشاره می‌کند، تاثیر چندانی در نتیجه آراء نداشته است.

بر این اساس و در شرایطی که هر دو نامزد موجود یعنی ترامپ و بایدن عملا از مجاب کردن مردم عاجز مانده‌اند، در حال حاضر نگرانی اصلی برگزاری یک انتخابات با مشارکت بسیار پایین است. این نگرانی در حدی است که حتی ترامپ پیشنهاد تعویق انتخابات را مطرح کرده است.

در حال حاضر آمریکا درگیر مسائل بسیار زیادی در داخل است که عملا هیچ چشم‌انداز روشنی برای خروج از آنها را در مقابل خود نمی‌بیند. ناتوانی در مدیریت و کنترل شیوع کرونا، اعتراضات روزافزون ضدنژادپرستی که لشگر بیکاران و طبقات کمتر برخوردار آمریکایی را نیز به حضور در خیابان‌ها تشویق کرده است، حوادث ریز و درشت غیرمترقبه با منشأ نامعلوم و رشد منفی ۳۲.۹ درصدی اقتصاد این کشور، از جمله این موارد است.

به این موارد باید مشکلات آمریکا در حوزه خارجی را نیز افزود. مشکلاتی که به دلیل رفتارهای نابخردانه و اشتباهات محاسباتی پی‌درپی از سوی کاخ سفید، عملا دولت را با بن‌بست مواجه ساخته و هیچ یک از اهداف وعده داده شده آنها را محقق نکرده است.

باز کردن جبهه خارجی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای هر دو حزب آمریکا در چنین شرایطی برای انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی، این بار اما نه تنها به کمک ترامپ نیامده که موجب گسترش نارضایتی‌ها شده است.

به بیان دقیق‌تر؛ سردرگمی سیاسیون هر دو جناح آمریکایی در داخل و خارج موجب شده تا روزهای آینده در هاله‌ای از ابهام باشد و هیچ برنامه دقیق و روشنی برای عبور از آن نداشته باشند. شاید همین مسئله در کنار احتمال بسیار بالای شکست جمهوریخواهان، موجب شده تا ترامپ درخواست تعویق انتخابات را مطرح کند.  


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی