شناسه خبر : 52586
تاریخ انتشار : 1399/05/09 10:38
شش هفته‌ است که کرونایی‌های جهان دوبرابر شده‌اند

شش هفته‌ است که کرونایی‌های جهان دوبرابر شده‌اند

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به دو برابر شدن موارد جهانی ابتلا به کرونا در 6 هفته گذشته، اعلام کرد که روز پنجشنبه 30 ژوئیه (نهم مرداد) جلسه کمیته اضطراری این سازمان برای ارزیابی مجدد همه‌گیری کووید-19 برگزار می‌شود.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به دو برابر شدن موارد جهانی ابتلا به کرونا در ۶ هفته گذشته، اعلام کرد که روز پنجشنبه ۳۰ ژوئیه (نهم مرداد) جلسه کمیته اضطراری این سازمان برای ارزیابی مجدد همه‌گیری کووید-۱۹ برگزار می‌شود.

تدروس آدهانوم گفت: با وجودی که دنیا عوض شده است، تدابیر اصلی که برای جلوگیری از انتقال ویروس و حفظ جان مردم باید رعایت شود، تغییری نداشته است. این تدابیر عبارت از شناسایی، جداسازی، آزمایش و مراقبت از بیماران و ردگیری و قرنطینه کردن افرادی است که با آنان ارتباط داشته اند.

او افزود: کشورها و جوامعی که این توصیه را به دقت و به طور مداوم انجام داده اند، چه در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا در مقیاس بزرگ  مانند کامبوج، نیوزلند، رواندا، تایلند، ویتنام و جزایر اقیانوس آرام و کارائیب و چه در زمینه به کنترل درآوردن شیوع زیاد کرونا مانند کانادا، چین، آلمان و جمهوری کره عملکرد خوبی داشته اند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی