شناسه خبر : 52502
تاریخ انتشار : 1399/05/06 15:35
ایمنی جمعی در مورد کرونا امکان‌پذیر نیست

ایمنی جمعی در مورد کرونا امکان‌پذیر نیست

ایمنی جمعی یا جمعیتی یا گله‌ای به قدری ترویج یافت که انگلیس و برخی کشورهای دیگر از جمله سوئد به صورت جدی به سمت ایمنی گله‌ای حرکت کردند، اما مشخص شد که در مورد ویروس کرونا، امکان ایمنی گله‌ای با توجه به انتشار بیماری وجود ندارد و حتما باید موضوع دارو یا واکسن مورد نظر قرار گیرد.

نورنیوز ـ گروه سلامت: «ایرج حریرچی»، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در مواقعی مانند وقوع یک همه‌گیری ممکن است با اطلاعات نادرست و کذب روبه‌رو شویم که تصمیم گیری یا استنتاج نتیجه را با مشکل مواجه می‌کند که در حال حاضر نیز با چنین وضعیتی روبه‌رو هستیم.

در مورد ویروس کرونا بیش از ۹۵ درصد از افرادی که علامت دار یا مبتلا شدند، بدون هیچ اقدامی بهبود یافته و ۹۰ درصد از بیمارانی که بستری می‌شوند بهبود پیدا می‌کنند و در این شرایط ممکن است راه سوء استفاده و شیادی باز شود، زیرا اکثر افرادی که علائم کرونا دارند، بهبود پیدا می‌کنند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته، خیلی‌ها در دنیا می‌گفتند که نیم‌کره شمالی در فصل تابستان با کاهش بیماری مواجه خواهد شد، اما در کشورهایی مانند ایران، آمریکا و برزیل و حتی در هوای سرد ۹۰ کشور دیگر، بیماری به شدت در حال افزایش است. بنابراین اطلاعات نادرست می‌تواند مردم و سیاستگذاران را در تصمیم گیری دچار اشتباه کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: باید مردم را به اطلاعات درستی که منجر به تغییر رفتار مناسب می‌شود، راهنمایی کنیم و اینکه بخواهیم به مردم اطلاعات متعددی بدهیم، صرفا به خاطر توجه به یک رسانه هیچ فایده‌ای ندارد. گاهی خبر خوب، خبر بد و منفی است و خیلی‌ها مشتری این‌گونه خبرها هستند. در حال حاضر نیاز به ایجاد آرامش و ترس آگاهانه در جامعه داریم که منجر به تغییر رفتار شود.

وی افزود: نیازی نیست که مردم در مورد خاصیت ژنتیک یا آنتی ژنی یا میزان عمر ویروس کرونا اطلاعات خیلی زیادی داشته باشند، بلکه انتظار داریم مردم چند رفتار صحیح را رعایت کنند؛ ماسک بزنند، دست‌های خود را به طور مرتب بشویند، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند و برای خود و اعضای خانواده‌شان، زندگی سالم و مناسبی را فراهم کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی