شناسه خبر : 52472
تاریخ انتشار : 1399/05/05 15:08
اوضاع اصلا خوب نیست/ بستری ها کاهش نیابد، مرگ 200تایی مهمان ماست

اوضاع اصلا خوب نیست/ بستری ها کاهش نیابد، مرگ 200تایی مهمان ماست

معاون کل وزارت بهداشت گفت: باید تا اطلاع ثانوی به زندگی با کرونا، رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه، بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد مقدور و تا زمانی که واکسن و داروی این بیماری ساخته نشده، عادت کنیم.

نورنیوز ـ گروه جامعه: دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که افرادی که مبتلا شده اند، ایمنی کامل پیدا کرده اند.

روزانه تقریبا ۴۰۰۰ نفر فرد مشکوک و یا کرونا مثبت را بستری می کنیم و تا زمانیکه ابتلا و بستری صعودی است، دو تا سه هفته بعد مرگ های ناشی از بیماری نیز افزایش می یابد.

 پنج تا ۱۰ درصد افرادی که در بیمارستان بستری می شوند، فوت خواهند کرد. تا زمانیکه بستری کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست.

 بستری های تهران در فروردین رو به سقوط نهاد، اما اکنون بستری روزانه جدید روزی ۶۰۰ مورد است. اوضاع اصلا خوب نیست، به طوری که در استان خراسان رضوی افزایش ابتلای ۳۰۰ درصدی داشته‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت مرحله دوم غربالگری را انجام می‌دهد؛ در مرحله اول غربالگری با بیش از 99 درصد از افراد در استان ها تماس گرفتیم اما در مرحله دوم غربالگری تا کنون با بیش از ۸۰ درصد افراد تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بزرگی که در حال انجام است، غربالگری با تست مولکولی نمونه از حلق و بینی برای اشخاص کم‌علامت و بی‌علامت و افرادی است که با مبتلایان کووید19، در تماس نزدیک بوده اند. عامل اصلی انتشار بیماری در سطح جامعه، اشخاص کم‌علامت و بی‌علامت هستند. افرادی که علائم بیماری دارند نیز ایزوله و بستری می‌شوند.

دکتر حریرچی اظهار داشت: همانطور که این ویروس هوشمندانه عمل می‌کند، ما نیز باید هوشمندانه عمل کرده، تاکتیک ها را بروز کنیم و آرایش دفاعی را به میزان لازم تغییر دهیم تا بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم. این ویروس در سطح جهان بیشتر فقرا را درگیر می‌کند و فقرایی که درگیر می‌شوند، عوارض بیشتری دارند. در آمریکا میزان مرگ سیاه‌پوستان و فقرا دو برابر سفید پوستان و ثروتمندان است البته عوارض اقتصادی این بیماری، بیشتر متمرکز بر فقرا، افراد روزمزد و شاغلین بخش خصوصی است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی