شناسه خبر : 52266
تاریخ انتشار : 1399/04/29 11:08
در مورد جنایت‌های آمریکا در منطقه با مقامات عراقی رایزنی می‌کنم/بعد از ظهربه اربیل می‌روم

وزیر خارجه پس از ورود به عراق:

در مورد جنایت‌های آمریکا در منطقه با مقامات عراقی رایزنی می‌کنم/بعد از ظهربه اربیل می‌روم

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرد: در جریان سفر به عراق در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله جنایت‌های آمریکا در منطقه با مقامات این کشور رایزنی و گفت‌وگو می‌کنم.

نورنیوزـ گروه بین الملل: محمد جواد ظریف بعد از ورود به بغداد ، در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر یک روزه خود به این کشور همسایه پرداخت.

وی با بیان این که بسیار خوشحال هستم که بعد از تشکیل دولت عراق و پیش از سفر آقای نخست وزیر«الکاظمی » به دعوت آقای روحانی به تهران، سفری به بغداد داشتهام، افزود:  البته سفر من به عراق از قبل هماهنگ شده بود و  این سفر فرصت خوبی را فراهم می‌کند که با توجه به سفر نخست وزیر عراق به تهران در روز سه شنبه ، هماهنگی‌های لازم برای این سفر  انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه در جریان سفر به این کشور همسایه با تعدادی از مقامات عالی رتبه عراقی، مسئولان سیاسی این کشور  و همچنین رئیس الحشد الشعبی رایزنی و گفت‌وگو می‌کنم گفت : در جریان این سفر در مورد همکاری‌های دو کشور که در سفر آقای روحانی به عراق در مورد آن تصمیم گیری شده بود و همچنین پیرامون مسائل منطقه و جنایت‌های آمریکا از جمله به شهادت رساندن شهید قاسم  سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر همراهان شان و همچنین دیگر مسائل منطقه گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از ظهر امروز به دعوت آقای نیچروان بارزانی به اربیل سفر می‌کنم تا با ایشان و تعدادی دیگر از مقامات اقلیم نیز رایزنی و گفت‌وگو کنم.


ایسنا
کلید واژگان
عراقظریفوزیر خارجه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی