شناسه خبر : 52082
تاریخ انتشار : 1399/04/22 13:50
استقرار سامانه «پدافند هوایی باور 373» ایران در سوریه در آینده ای نزدیک

استقرار سامانه «پدافند هوایی باور 373» ایران در سوریه در آینده ای نزدیک

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: ایران قراردادی مبنی بر انتقال سامانه «پدافند هوایی باور 373» با سوریه امضا کرده است، تا محور مقاومت بتواند در حوزه پدافندی از منافعش در سوریه دفاع کند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل استراتژیک اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اخیراً در انعقاد قرارداد نظامی و دفاعی میان ایران و سوریه با حضور سرلشکر باقری و مقامات ارشد ارتش سوریه انجام شد، تأکید بر حضور فعال جمهوری اسلامی در تقویت ساختار پدافند هوایی سوریه است.

وی افزود: در طی ۱۰ سال گذشته که مراودات نظامی و امنیتی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه به بالاترین حد خود رسیده است، سبب شده تا دفاع هوایی سوریه تقویت شود که نتیجه آن مورد هدف قرار دادن چندباره مواضع ارتش رژیم صهیونیستی است.

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه جمهوری عربی سوریه با توجه به اقدامات و صداقتی که از جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۰ سال گذشته مشاهده کرده است، موضوع ضعف پدافند هوایی خود را با کشورمان در میان گذاشت، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هم با عنایت به خودکفایی در حوزه پدافند هوایی و بازدارندگی در این خصوص، این موضوع را مورد بررسی قرار داد و قراردادی را مبنی بر انتقال سامانه «پدافند هوایی باور ۳۷۳» به سوریه به امضا رساند تا دولت سوریه بتواند در حوزه پدافندی از منافع خودش دفاع کند.

صدرالحسینی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و سوریه در دوران پس از پایان جنگ داخلی این کشور می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری برای کشورمان به همراه داشته باشد، یادآور شد: با همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سوریه، تحریم‌های ظالمانه «سزار» علیه کشور سوریه بی‌اثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از نگرانی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که جمهوری اسلامی ایران بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی بتواند به سوریه صادرات محصولات دفاعی داشته باشد، گفت: قطعاً هرچقدر کشورهای جبهه مقاومت، توانمندی دفاعی خودشان را افزایش دهند، قدرت تهاجمی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی کاهش می‌یابد که در این راستا افزایش توانمندی پدافند هوایی می‌تواند بسیار مهم ارزیابی شود.


آنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی