شناسه خبر : 52042
تاریخ انتشار : 1399/04/21 10:56
حزب الله: اجازه نمی‌دهیم لبنان به سمت خلأ قدرت پیش برود/سفیر آمریکایی عقب ‎نشینی تاکتیکی کرده است

حزب الله: اجازه نمی‌دهیم لبنان به سمت خلأ قدرت پیش برود/سفیر آمریکایی عقب ‎نشینی تاکتیکی کرده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان هرگونه اظهارنظر درباره کناره گیری دولت را تبلیغات سیاسی و رسانه‌ای دشمن دانست و گفت: به آمریکایی‌ها اجازه نخواهیم داد تا کشورمان را به سمت خلأ قدرت و شکاف سیاسی پیش ببرند.

نورنیوزـ گروه بین الملل: شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که علاوه بر حزب الله، احزاب سیاسی قدرتمند دیگری در لبنان وجود دارند که با همکاری یکدیگر اجازه نخواهند داد تا آمریکا هر کاری را که بخواهد در لبنان انجام دهد.

معاون سید حسن نصرالله که با شبکه المنار گفت‌وگو می‎کرد، افزود: ما و متحدانمان به آمریکایی‌ها اجازه نخواهیم داد تا لبنان را به سمت خلأ قدرت سوق دهند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: هدف همه فشارهای آمریکا علیه لبنان، تغییر گزینه‌های سیاسی این کشور و کنار زدن حزب‎ الله و گرفتن قدرت از مقاومتی است که مایه نگرانی اسرائیل است.

وی با بیان اینکه "تسلیم شدن در قاموس ما نمی‎گنجد" تأکید کرد که حزب الله در طول تاریخ دو گزینه بیشتر پیش روی خود نداشته است و آن دو یا پیروزی است یا شهادت. مقاومت با آمادگی بالایی که دارد، قادر است مانع اعمال گزینه‎ها و طرح‌های دیگران علیه حزب الله شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: جنگ کنونی، جنگ اقتصادی است. این جنگ جایگزین جنگ نظامی است که از سوی آمریکا و یا اسرائیل راه‎اندازی شده است.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: اگر جنگی با اسرائیل رخ دهد، این رژیم قطعاً بازنده خواهد بود؛ چراکه قدرت مقاومت امروز بسیار بیشتر از تابستان سال 2006 در جنگ 33 روزه است و رژیم صهیونیستی به خوبی این را می‎داند.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات برخی‌ها درباره کناره گیری دولت از قدرت یک نوع تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی و برخاسته از امید و آرزوهای سفیر آمریکاست، افزود: این دولت باقی است و باید به آن فرصت کافی داد و از آن حمایت کرد. امروز آنچه سفیر آمریکا انجام می‎دهد، عقب نشینی تاکتیکی است.

وی خاطر نشان کرد: مردم لبنان بر حمایت از دولت و نه مقابله با آن تأکید دارند و ملت لبنان اقدامی انجام نمی‎دهد که به تعطیلی کشور منجر شود.

معاون نصرالله تصریح کرد: حزب الله بخشی از این دولت است. دولت اگر خوب عمل کند، به نتیجه کار خوب می‏ رسد، همانطوری که دیگران به آن می‎رسند، اما اگر بد عمل کند، ما هم به اندازه مشارکتمان در دولت، متحمل آن خواهیم شد؛ اما مواضع حزب الله، مقابله نامحدود با فساد است.

وی در پایان تأکید کرد که لبنان در حالتی از ثبات و امنیت قرار دارد و این باعث می شود که این کشور با وجود همه شرایط پیچیده قادر به احیا و رونق اقتصاد و کشاورزی باشد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی