شناسه خبر : 51968
تاریخ انتشار : 1399/04/18 10:09
اعتبارنامه تاجگردون رد شد

با رأی نمایندگان مجلس؛

اعتبارنامه تاجگردون رد شد

پس از قرائت گزارش کمیسیون تحقیق مجلس درصحن علنی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون رد شد.

نورنیوز-گروه سیاسی: با توجه به اصل ۸۵ قانون اساسی این گزارش به رأی نمایندگان گذاشته شد و اعتبارنامه او با ۱۲۸ رای مخالف و ۲۱ رأی ممتنع و ۱۰۲ موافق نمایندگان مجلس رد شد.

گفتنی است؛ استدلال و مستند برخی منتخبان مجلس شورای اسلامی برای اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون مواردی همچون رانت‌خواری، کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های تابعه و بخش عمومی بود.

تغییر عناوین و ردیف بودجه سال ۹۶ به رقم ۳۹ هزار میلیارد تومان یکی از موضوعاتی بود که نمایندگان مجلس یازدهم به‌عنوان تخلفات تاجگردون در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح  کرده بودند.

بعد از بررسی‌های فراوان حجت‌الاسلام لارگانی، رئیس شعبه ۱۲ بررسی‌کننده اعتبارنامه منتخبان مجلس، از مکاتبه با شورای نگهبان برای اعتبار نامه تاجگردون منتخب گچساران خبر داد. در جلسه علنی ۱۷ خرداد مجلس گزارش شعبه به رای نمایندگان گذاشته شد و ۱۵۹ نفر از نمایندگان به بررسی بیشتر اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق رای داده بودند.

برخی از نمایندگان مجلس به این موضوع اشاره می‌کردند که غلامرضا تاجگردون تا پیش از نمایندگی مجلس حداقل در ۱۲ شرکت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره بوده که پس از نماینده شدن، با بستگانش اقدام به تأسیس ۵۲ شرکت در همه زمینه‌ها کرده و بر همین اساس این ادعا وجود دارد که در وزارتخانه‌ها و نقاط مختلف با رانت به آنها پروژه واگذار شده است.

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به ایرادهای وارده به اعتبارنامه تاجگردون گفته بود: تشکیک در مدرک دکترا، شبکه رانتی خانوادگی و... از جمله موارد موجودی است که سبب تشکیک در اعتبارنامه وی شده است.

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان امروز نمایندگان مجلس به گزارش کمیسیون تحقیق مجلس رای منفی دادند و اعتبارنامه تاجگردون در مجلس رد شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی