شناسه خبر : 51906
تاریخ انتشار : 1399/04/16 11:50
شبیه‌ساز ایلیوشن هفته دفاع مقدس عملیاتی می‌شود

فرمانده نیروی هوایی ارتش خبرداد:

شبیه‌ساز ایلیوشن هفته دفاع مقدس عملیاتی می‌شود

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در آینده نزدیک کار ساخت شبیه ساز هواپیمای P3f را آغاز می‌کنیم.

نورنیوزـ گروه سیاست: شبیه‌ساز هواپیمای ترابری ایلیوشین با حضور امیر  «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و سردار محمود جهانگیر رییس سازمان جهادخودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در ستاد نهاجا رونمایی شد.

 سرتیپ «عزیز نصیرزاده» در این مراسم  ساخت شبیه‌ساز ایلیوشین را یک گام بلند در رده ساخت هواپیمای سنگین و نیمه‌سنگین عنوان کرد و گفت: ساخت این شبیه‌ساز این نوید را به هوانوردی کشور می‌دهد که ساخت شبیه‌سازِ تمام هواپیماهای موجود در کشور امکان پذیر است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه تامین شبیه‌سازها هر ساله موجب خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون توانمندی ساخت شبیه‌سازها در نیروی هوایی وجود دارد و از این طریق به تمامی شرکت‌های هوانوردی داخلی اطلاع می‌دهیم که قادر به ساخت شبیه‌سازهای پروازی هستیم.

امیر نصیرزاده خاطرنشان کرد: امروز قادر به ساخت شبیه‌سازهای مختلف در حوزه هواپیماهای نظامی و غیرنظامی هستیم و به مدیران شرکت‌های هوانوردی اعلام می‌کنیم که در صورت حمایت می‌توانیم شبیه‌سازهای مختلف و مورد نیاز را در نهاجا بسازیم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش هم در این مراسم گفت: تاکنون هواپیماهای F4E، F-7، سوخو ۲۴، میگ ۲۹ شبیه‌سازی شدند و به زودی شبیه‌ساز هواپیمای کوثر هم انجام خواهد شد.

امیر مهدی دباغ افزود: برای بسترسازی اجرای شبیه‌ساز ایلیوشین، تعاملاتی با سپاه پاسداران انجام شد و با وجود برخی محدودیت‌های مالی، با حمایت‌های فرمانده نیروی هوایی توانستیم ایلیوشین را شبیه‌سازی کنیم.

رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش شبیه‌ساز هواپیمای ایلیوشین در هفته دفاع مقدس در پایگاه شهید دوران عملیاتی خواهد شد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی