شناسه خبر : 51840
تاریخ انتشار : 1399/04/14 07:08
ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

جنگنده های ترکیه روز گذشته به یک روستا و بلندی های استان دهوک در اقلیم کردستان حمله هوایی کردند.

نورنیوزـ گروه بین الملل: به گفته یک مقام محلی نیروی هوایی ترکیه دره باجوانی و روستای ستفلانی را با موشک مورد هدف قرار داده است.

ترکیه از دو هفته قبل به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک  حملات هوایی به این منطقه انجام داده و این حملات خسارات جانی و مالی در پی داشته است.

پیشتر بشیر حداد معاون رئیس پارلمان عراق از دولت ترکیه خواسته بود تا به این حملات پایان دهد زیرا علاوه بر افزایش تنش در منطقه بر روابط میان دو کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز روز گذشته ضمن اعلام اینکه « همه گزینه‌‎ها برای واکنش به نقض حاکمیت عراق روی میز است» گفت: اقدامات یک جانبه امنیت را تقویت نخواهد کرد و تلاش های مشترک برای مقابله با تروریسم را تضعیف خواهد کرد.

ترکیه از مدتی قبل دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق آغاز کرده است.

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد. این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و واشنگتن به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

درگیری های مسلحانه ترکیه و حزب کارگران کردستان این کشور تا کنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجا گذاشته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی