شناسه خبر : 51738
تاریخ انتشار : 1399/04/09 17:36
سفیر آمریکا در بیروت احضار شد/ تکذیب عذرخواهی از او

سفیر آمریکا در بیروت احضار شد/ تکذیب عذرخواهی از او

وزیر ارتباطات لبنان عذرخواهی دولت این کشور از سفیر آمریکا در لبنان بخاطر حکم ممنوعیت پخش سخنان و اظهاراتش را تکذیب کرد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت به دلیل اظهارات مداخله‌جویانه از سوی «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان احضار شد.

سفیر آمریکا در بیروت، حزب‌الله لبنان را مانع از انتقال میلیاردها دلاری که قرار است به خزانه دولت ریخته شود، متهم کرده و ضمن ابراز نگرانی در خصوص حزب‌الله، آن را دولت در سایه عنوان کرده بود.

او در حالی در یک مصاحبه تلویزیونی حاضر شده و این سخنان را بر زبان رانده بود که بر اساس دستور قضایی یک دادگاه، رسانه‌ها از مصاحبه با او و انتقال سخنانش منع شده بودند.

از سویی؛ «منال عبدالصمد» وزیر ارتباطات لبنان در واکنشی اعلام کرد که هیچ کسی حق ندارد مانع آزادی رسانه‌ها شود و هر مشکلی در خصوص رسانه‌ها باید از طریق وزارت ارتباطات حل شود.

پیشتر یک قاضی در لبنان با صدور حکمی هرگونه مصاحبه رسانه‌های لبنانی یا خارجی فعال در خاک لبنان با دوروتی شیا، سفیر ایالات متحده در بیروت را به مدت یک سال ممنوع کرده بود.

در این حکم آمده که هر رسانه‌ای که به این حکم بی‌توجهی کند با توقیف یکساله یا جریمه 200 هزار دلاری مواجه خواهد شد.

این حکم پس از آن صادر شده که دوروتی شیا در مصاحبه با شبکه «العربی الحدث» گفت ایالات متحده از عملکرد حزب‌الله در لبنان به شدت نگران است. نصرالله ثبات لبنان را تهدید می‌کند و حزب او مانع از حل مشکلات اقتصادی لبنان می‌شود.

وزیر ارتباطات لبنان البته عذرخواهی دولت لبنان از سفیر آمریکا در لبنان بخاطر حکم ممنوعیت پخش سخنان و اظهاراتش را تکذیب کرد.

روزنامه النهار لبنان به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود: «سلیم جریصاتی»، مشاور رئیس جمهوری لبنان با سفیر ایالات متحده آمریکا تماس گرفته و از وی بابت حکم دادگاه عذرخواهی کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی