شناسه خبر : 51699
تاریخ انتشار : 1399/04/08 12:15
‌"نافذ"، "قارعه" و "اشتر" جدیدترین تسلیحات سپاه

‌"نافذ"، "قارعه" و "اشتر" جدیدترین تسلیحات سپاه

جدیدترین راکت‌اندازهای ضد زره و ضد استحکامات و نیز اسلحه تک تیرانداز نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.

نورنیوزـ گروه سیاست: سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، از تولید سه سلاح جدید در این سازمان خبر داد.

وی گفت: این تسلیحات توسط متخصصان نیروی زمینی سپاه طراحی و تولید شده‌اند و تمام تست‌ها خود را با موفقیت پشت سرگذاشته و 2 نمونه از آنها آماده تحویل به صنعت برای تولید انبوه هستند.

سردار کوهستانی ادامه داد: این تسلیحات شامل راکت‌انداز ضد استحکامات قارعه، راکت انداز ضد زره نافذ-2 و سلاح تک تیرانداز اشتر هستند.

رونمایی+از+تسلیحات+سپاه

راکت انداز ضد استحکامات قارعه یک راکت انداز هجومی است که بدنه آن از مواد کامپوزیتی ساخته شده و به صورت یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این راکت‌انداز به صورت دومرحله‌ای عمل می‌کند که برای پاکسازی ساختمان ها و استحکامات دشمن موثر است.

راکت‌انداز قارعه 8 کیلوگرم وزن داشته و به راحتی توسط نیروهای پیاده و یگان‌های تکاور قابل حمل است. این سلاح همچنین از فناوری سافت لانچ (بدون آتش عقبه و مناسب جهت شلیک در فضای بسته) بهره می برد.

این سلاح از کالیبر 80 میلیمتری بهره می‌برد و برد موثر آن 250 تا 300 متر است تولید آن حدود یک دهم قیمت مشابه خارجی هزینه می‌برد.

سلاح دیگر، راکت‌انداز ضد زره نافذ-2 است که بر پایه سلاح ضد زره SPG-9 طراحی شده و از بدنه کامپوزیتی بهره می‌برد.

وزن سلاح نافذ در مقایسه با  SPG-9 به 21 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

البته برای تولید، وزن نافذ-2 به 19 کیلو کاهش خواهد یافت و قرار است از این سلاح  به عنوان یک سلاح دوش پرتاب ضد زره استفاده شود.

مهمات نافذ-2 در مرحله اول از خرج گود بهره می‌برد و در مرحله دوم -بسته به ماموریت- می‌تواند از مهمات ضد نفر، ضد زره و ضد استحکامات در آن استفاده شود.

سلاح اشتر یک تک تیرانداز حرفه‌ای  با دقت بالاست که از کالیبر 64*7.62 استفاده می‌کند. حجم خشاب این سلاح 5 فشنگ بوده و برد موثر آن 800 تا 1000 متر است.

رونمایی+از+تسلیحات+سپاه

سلاح اشتر از یک دوربین با زوم 24X بهره می‌برد و قنداق آن قابل تنطیم در شانه و گونه است.

سلاح اشتر تست‌های عملیاتی خود را با موفقیت پشت‌ سرگذاشته و آماده ورود به فاز تولید محدود برای واگذاری به نیروهای واکنش سریع است.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی