شناسه خبر : 51677
تاریخ انتشار : 1399/04/07 16:03

اختصاصی نورنیوز؛

پیام همدردی مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با قربانیان سردشت

مدیرکل سازمان جهانی منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به مناسبت سالگرد فاجعه شیمیایی سردشت، در پیامی ویدئویی با قربانیان جنایت رژیم بعث ابراز همدردی کرد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «فرناندو ساریاس» مدیرکل سازمان جهانی منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به مناسبت سالگرد فاجعه شیمیایی سردشت، در پیامی ویدئویی با قربانیان جنایت رژیم بعث ابراز همدردی کرد.
متن این پیام ویدئویی به شرح زیر است: 
مایه افتخار است که سالروز این اتفاق را گرامی بدارم و قربانیان حادثه سردشت را مورد خطاب و نظر قرار دهم. 
تحت عنوان سازمان جلوگیری از کاربرد سلاح های شیمیایی، پیام تاسف و همدردی مان را به مردم سردشت ارسال می‌دارم و پایبندی‌مان را به حمایت از آنها تضمین می‌دهم.
در چنین روزی در سال 1987 مردان، زنان و کودکان سردشت قتل عام شدند و زیر ابری از سلاح‌های شیمیایی، درد و رنج عظیمی را احساس کردند.
بسیاری از آنان کشته شدند و بازماندگان، زخم‌های ناشی از این حادثه را در کنار غم از دست دادن عزیزانشان تا همیشه در کنار خود دارند.
امروز ما مصمم هستیم که وحشت آن روز، از طریق ارج نهادن و به یاد داشتن قربانیان و همچنین تاکید بر پایبندی‌مان به میراث آن حادثه، هیچگاه نباید فراموش شود. 
حادثه سردشت، انگیزه‌ای برای جهانیان شد که نتیجه آن ممنوعیت دائمی و بدون بازگشت استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود.
در سال 1987 این ممنوعیت در کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی تضمین شد و این کنوانسیون خود را متعهد کرد که شهروندان هیچ ملتی در جهان، چنین درد و رنجی را تحمل نکند.
در سالروز  این حادثه جان گداز، دوباره از تمام دولت‌های جهان درخواست می کنم که تعهدشان به مبانی این کنوانسیون مبنی بر دست یابی به جهانی عاری از سلاح‌های شیمیایی را تجدید کنند.
ما این دستاورد را به شهروندان سردشت و تمامی قربانیان تسلیحات شیمیایی و نسل‌های آتی آنها مدیونیم.

بسیار سپاس گزارم.


 

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی