شناسه خبر : 51355
تاریخ انتشار : 1399/03/25 13:57
احضار سفیر عربستان سعودی در دانمارک

احضار سفیر عربستان سعودی در دانمارک

دانمارک سفیر عربستان را در اعتراض به جاسوسی علیه ایران احضار کرد.

نورنیوزـ گروه بین الملل: وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد سفیر عربستان سعودی را در ارتباط با اتهام‌های تروریستی علیه سه عضو گروهک تروریستی الاحوازیه در دانمارک، احضار کرده است.

به گفته پلیس دانمارک این سه نفر در ارتباط با تامین مالی و ترویج تروریسم در ایران و همچنین همکاری با دستگاه اطلاعات عربستان سعودی از حدود چهار ماه پیش تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

این افراد از اعضای گروهک تروریستی «الاحوازیه» و مقیم کانادا هستند که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ برای سرویس اطلاعاتی عربستان سعوی جاسوسی کرده‌اند.

«یِپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک با اشاره به جاسوسی عربستان علیه ایران که منجر به احضار سفیر عربستان سعودی شد گفت: ما تحت هیچ شرایطی چنین فعالیتهایی را نمیپذیریم و سفیر ما در ریاض هم این پیام را مستقیما با مقام‌های سعودی در میان گذاشته است.

«فین بوچ اندرسون»، مدیر سرویس اطلاعاتی دانمارک هم هشدار داد که؛ «به هیچ وجه قابل قبول نیست که کشورهای خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی آنها درگیری‌های خود را به خاک دانمارک بیاورند و از دانمارک به عنوان پایگاه تامین مالی و حمایت از تروریسم سوء استفاده کنند.»

وزیر خارجه دانمارک تاکید کرده است که اتهامات جدید «بسیار جدی» هستند.

گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله به رژه نیروهای مسلح ایران  در شهر اهواز در شهریور 1397 را بر عهده گرفت. در آن حمله 24 نفر از جمله چند غیرنظامی کشته  و 60 تن زخمی شدند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی