شناسه خبر : 51353
تاریخ انتشار : 1399/03/25 13:26
روایت رئیس سازمان «الحشد الشعبی» از چگونگی نامگذاری این سازمان

روایت رئیس سازمان «الحشد الشعبی» از چگونگی نامگذاری این سازمان

رئیس سازمان الحشد الشعبی جزئیاتی از چگونگی انتخاب این اسم برای سازمان و صدور فتوای مرجعیت دینی عالی عراق را بیان کرد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی امروز یکشنبه جزئیاتی را از چگونگی انتخاب این اسم برای سازمان، پس از تسلط داعش در برخی از شهرها و صدور فتوای مرجعیت دینی عالی عراق بیان کرد.

الفیاض با بیان اینکه در لحظه صدور فتوای مرجعیت در خصوص «جهاد کفایی» نزد «نوری مالکی» نخست وزیر اسبق بوده، گفت: از این اتفاق غافلگیر شدم. این فتوا بار سنگینی بر دوش دولت و مسئولان وقت عراق گذاشت زیرا مرجعیت دینی عالی عراق یکی از مظاهر قدرت در جامعه عراق است.

او در خصوص چگونگی انتخاب اسم الحشد الشعبی گفت: نزد المالکی و برخی از برادران بودم، اسم متداولی در نخست وزیری با عنوان «الحشد الوطنی» ویژه کمیسیون بازسازی بود که المالکی کلمه الحشد و من کلمه الشعبی را انتخاب کردم تا سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) تشکیل شود که در آن زمان المالکی من را به عنوان رئیس موقت این سازمان منصوب کرد.

رئیس الحشد الشعبی اظهار داشت این فتوا مختص شیعیان نبود بلکه برای نجات وطن صادر شده بود.

الفیاض با اشاره به اینکه بسیاری از گروه‌های مقاومت اسلامی و مجاهدان بزرگ در ساخت فنی الحشد الشعبی نقش و تاثیر داشتند، تاکید کرد: شهید «قاسم سلیمانی» توانست حمایت‌های بسیاری را برای تثبیت الحشد الشعبی از نقاط مختلف جغرافیای مقاومت جلب کند.

لازم به ذکر است که سازمان مردمی الحشد الشعبی که در پی فتوای تعیین کننده مرجعیت عالی عراق تشکیل شد، به عنوان مهمترین بازوی مردمی سهم به سزایی در جنگ با تروریسم تکفیری داشت و از همان ابتدا مخالفان داخلی و خارجی محور مقاومت از پذیرش آن سرباز زدند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی