شناسه خبر : 50935
تاریخ انتشار : 1399/03/13 11:24
اخبار ضد و نقیض درباره مرگ رهبر طالبان

اخبار ضد و نقیض درباره مرگ رهبر طالبان

پس از گزارش فارن پالیسی درباره ابتلای رهبر طالبان به ویروس کرونا، این نشریه آمریکایی از مرگ آخند زاده بر اثر بیماری کووید 19 خبر داد.

نورنیوزـ گروه بین الملل: نشریه آمریکایی فارن پالیسی به نقل از چند مقام ارشد طالبان از مرگ «هبت الله آخند زاده» رهبر این گروه براثر ابتلا به کرونا خبر داد.

خبر ابتلای رهبر طالبان به کرونا روز دوشنبه از سوی فارن پالیسی و به نقل از چندین مقام ارشد این گروه از جمله «مولوی محمد علی جان احمد» از فرماندهان ارشد نظامی سابق افغانستان منتشر شد.

احمد پیش از این گفته بود که آخند زده بیمار بوده، اما در حال درمان است. اما به گفته 3 فرمانده ارشد دیگر طالبان که در شهر کویته پاکستان مستقر هستند، رهبر طالبان براثر این بیماری درگذشته است. تاکنون خبر تایید شده درباره ابتلای بیماری آخند زاده منتشر نشده است. 

این در حالی است که سخنگوی طالبان گزارش فارن پالیسی درباره ابتلای «هبت الله آخند زاده» رهبر این گروه به کرونا را تکذیب کرده بود.

مجاهد گفت: رهبری طالبان با هیچ نوع مشکل، بیماری و اختلاف مواجه نیست، پروپاگندای رسانه‌های غربی در این مورد بر اساس اطلاعات نادرست منتشر شده است.

فارن پالیسی در این باره افزود: یک مقام ارشد دولت افغانستان نیز اعلام کرده که بسیاری از مقامات مذاکره کننده طالبان در دوحه قطر به کرونا مبتلا شده و این موضوع مذاکرت بین الافغانی که قرار است چند هفته دیگر آغاز شود را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نشریه آمریکایی فارن پالیسی گزارش داده بود رهبران ارشد طالبان به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر پسر ملا عمر، بنیانگذار طالبان به عنوان رئیس موقت این گروه را رهبری و هدایت می‌کند.

همچنین برخی از مقامات ارشد طالبان اعلام کردند که طی 3 ماه گذشته آخندزاده در مناسبت‌های عمومی شرکت نکرده و حتی پیام وی به مناسب عید فطر نیز ضبط نشده و صرفا متن آن منتشر شده است.

این در حالی است که ساعتی قبل ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در توییتی این خبر را تکذیب کرده است.

توییت+سخنگوی+طالبان
 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی