شناسه خبر : 50877
تاریخ انتشار : 1399/03/12 13:41
رکورد مصرف 50 ساله مصرف آب تهران شکست

رکورد مصرف 50 ساله مصرف آب تهران شکست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از افزایش 20 درصدی مصرف آب تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: براین اساس رکورد مصرف آب تهران در طی 50 سال اخیر شکسته شد.

نورنیوز ـ گروه جامعه: تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد: تعداد سدهایی که در سال آبی جاری و تا دومین هفته خردادماه بین چهل تا پنجاه درصد پرشدگی دارند ۱۳ سد شده است.

براین اساس تعداد سدهایی که بین پنجاه تا هفتاد درصد پرشدگی دارند ۲۵ سد است که زاینده رود، سهند و سیمره از جمله این سدها به شمار می‌روند.

تعداد سدهایی که بین هفتاد تا ۹۰درصد پرشدگی دارند نیز ۴۵ سد است که مهمترین آنها گتوندعلیا و لتیان است.

تعداد سدهایی هم که بیش از ۹۰درصد پرشدگی دارند ۸۹ سد است که ازجمله مهمترین آنها می‌توان به سد کارون چهار، کرخه، شهید عباسپور و سفیدرود اشاره کرد.

گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان بیانگر آن است که وضعیت پرشدگی سدهای مهم کشور درحالی است‌که میزان بارش‌ها نیز در سال آبی جاری(مهرماه ۹۸) وتا یازدهم خردادماه با آنکه ۳۰۵.۳ میلیمتر بارندگی ثبت شده اما نسبت به دوره مشابه پارسال با کاهش مواجه شده است.

کاهش بارش‌ها نیز درحالی است که به دلیل افزایش دمای هوا میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته‌است به گونه‌ای که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: روز گذشته (یازدهم خرداد) میزان مصرف آب تهران با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به سه میلیون و ۶۸۰ هزار مترمکعب رسیده است که براین اساس رکورد مصرف آب تهران در طی ۵۰ سال اخیر شکسته شد.

محمدرضا بختیاری  با تاکید بر اینکه میزان مصرف آب تهران حدود ۶۸۰ هزار مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود:  روز شنبه پیک لحظه‌ای مصرف آب به ۵۱ مترمکعب در ثانیه رسیده بود که چنین مصرفی در این بازه زمانی از سال بی‌سابقه بوده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی