شناسه خبر : 50770
تاریخ انتشار : 1399/03/10 19:12
هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی همکاری می کنند

هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی همکاری می کنند

همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا در آمریکا، هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی و رفع بخشی از نیازهای درمانی این کشور همکاری می کنند.

نورنیوزـ گروه جامعه: به نقل از انگجت، ماه گذشته اداره غذا و داروی آمریکا مجوز تولید دستگاه تنفس مصنوعی تولید شده توسط ناسا را صادر کرد. نیاز به این دستگاه در آمریکا همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزایش چشمگیری یافته است.

دانشگاه کل تک که آزمایشگاه جی پی ال ناسا را اداره می کند، به رایگان به این سازمان فضایی اجازه داد تا از فناوری آن برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کند و تا به حال صد درخواست از نقاط مختلف آمریکا برای دریافت این دستگاه ارائه شده است.

در نهایت امروز مشخص شده که هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه یادشده همکاری می کنند. این دستگاه تنفس مصنوعی که به اختصار VITAL نام گرفته، یک مدل ارزان قیمت و ساده از دستگاه تنفس مصنوعی برای استفاده بیماران کرونایی است. ناسا یک هفتم قطعات این دستگاه را طراحی می کند و سایر قطعات از شرکت های دیگر تحویل گرفته می شود.

شرکت های یادشده در نقاط مختلفی از آمریکا اعم از کالیفرنیا، مینه سوتا و تگزاس واقع هستند. ناسا هنوز اعلام نکرده این دستگاه عملا چه زمانی در دسترس نیازمندان و مراکز درمانی قرار می گیرد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی