شناسه خبر : 50698
تاریخ انتشار : 1399/03/09 10:08
ارتقاء آگاهی خانواده‌ها مانع جدی حوادث تلخ اجتماعی

زهرا عباسپور *

ارتقاء آگاهی خانواده‌ها مانع جدی حوادث تلخ اجتماعی

خبر کشته شدن رومینای14 ساله این روزها یکی از تاسف بارترین و داغ‌ترین خبرهایی است که شاهدش بودیم، خبری که روحمان را بسیار آزرد

نورنیوزـ گروه جامعه: در پی خبر کشته شدن رومینا تحلیل‌ها و تفسیرهایی سرازیر گشت که اغلب از رنگ و لعاب سیاسی وجناحی  برخوردار بود تا یک تحلیل دقیق و منطقی، فارغ از گرو کشی های جناحی!

خانواده، همواره مهم ترین نهاد تربیت در جامعه به شمار می‌آید که خوشبختانه و یا متاسفانه آموزه‌های آن، وام دار نهادها و ساختارهای متولی تربیت در جامعه گشته است. متاسفانه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین ساختار تربیت در کشور به خوبی نتوانسته تربیت را از منظر جنسیت و ویژگی‌های مختص بدان تعریف و تعمیم کند.  بر این اساس جامعه ما به خوبی نمی‌داند ارتباط و محبت پدر به دختر نقش مهمی در عدم ارتباط نامعقول و نامشروع دختر با جنس مخالف دارد و اگر این محبت شکل نگیرد ممکن است دختر دلباخته شود ولو به مردی همسن پدر! چرا که پدر به جای عاطفه، خشونت خرج می کند و رومینا قربانی جهل، نابلدی و ناآگاهی خانواده‌اش و بی مسئولیتی نهادهای متولی این آگاه سازی می‌شود.

در تحلیل‌های سیاسی شاهدیم عده‌ای راهکار می دهند قانون جای خانواده را بگیرد اما حتی در صورت وقوع این امر آیا مشکل کمبود عاطفی فرزندان حل می‌شود؟! هر چند قانون می‌تواند نهادها و ساختارهای متولی را مامور به آموزش، ارتقاء آگاهی و مشاوره به خانواده ها جهت حل این مسایل نماید اما نمی‌تواند جایگزین خانواده شود.

آموزش و پرورش، صداو‌سیما ،مبلغین دینی و مساجد همگی می‌توانند در جهت ارتقاء و رشد آگاهی‌های خانواده ها موثر باشند البته اگر باور داشته باشیم دوای این درد کپی نمودن نسخه های غربی در کشور ما نیست!

امیدواریم با ارتقاء آگاهی خانواده های دیگر شاهد حوادث این چنینی در کشور نباشیم.

*فعال حوزه زن و خانواده 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی