شناسه خبر : 50576
تاریخ انتشار : 1399/03/06 17:14
ادعای آمریکا: روسیه به لیبی جنگنده اعزام کرده است

ادعای آمریکا: روسیه به لیبی جنگنده اعزام کرده است

ارتش آمریکا با ادعای اعزام جنگنده توسط روسیه به لیبی، مسکو را به نقض تحریم‌های لیبی و دامن زدن به بحران در این کشور متهم کرد.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا امروز (سه‌شنبه) مدعی شد ارتش روسیه، چند فروند هواپیمای جنگی به لیبی اعزام کرده است.

فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در آفریقا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد روسیه با استقرار جنگنده در لیبی، قصد دارد گروه‌های پیمانکار نظامی خصوصی را که در این کشور فعالیت کرده و به نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی کمک می‌کنند، حمایت نماید.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، جنگنده‌های روسی احتمالا حمایت هوایی نزدیک و پوشش آتش تهاجمی به گروه پیمانکاری خصوصی «واگنر» در نبرد با دولت وفاق ملی ارائه می‌دهند. این جنگنده‌ها از پایگاه هوایی در روسیه بلند شده و بعد از انتقال به سوریه، جهت استتار تغییر رنگ پیدا کرده و سپس به لیبی منتقل شدند.

ژنرال «استفن تاونسند» فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا مدعی است: «روسیه آشکارا تلاش می‌کند کفه ترازو در لیبی را به سمت خود سنگین کند... آنها با حمایت از گروه‌های مزدور مانند واگنر، در حال گسترش جای پای نظامی خود در آفریقا هستند».


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی