شناسه خبر : 50564
تاریخ انتشار : 1399/03/06 15:11
همکاری ایران و عراق در حوزه حمل و نقل

همکاری ایران و عراق در حوزه حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی در گفت و گوی تلفنی با همتای عراقی اش اظهار امیدواری کرد تا فصل جدیدی از همکاری بین دو کشور در حوزه حمل و نقلی آغاز شود.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: آقای محمد اسلامی در گفت وگوی تلفنی با «ناصر حسین الشبلی» وزیر حمل و نقل عراق با اشاره به این که اطمینان دارم با حضور شما در این منصب دوران متفاوت و پر رونقی را تجربه خواهیم کرد، گفت: آماده‌ام هم در تهران و هم در عراق دیدار داشته و بتوانیم سنگ بنای همکاری‌های بلندمدت را پایه گذاری کنیم.

اسلامی با اشاره به خط آهن شلمچه ـ بصره افزود: سال‌هاست خط آهن را به شلمچه رسانده‌ایم و مجددا آمادگی خود را به منظور سرمایه گذاری خط‌آهن تا بصره اعلام می‌کنم، با هماهنگی و همکاری شما می‌توانیم شاهد تردد قطار‌ها در دو خاک کشور باشیم.

وی خطاب به وزیر حمل و نقل عراق گفت: برای ما و شما مهم است که عراق بتواند به آسیای میانه، پاکستان و روسیه بار جا‌به‌جا کند، امیدواریم با توجه به پیوند دیرینه فرهنگی و تاریخی که بین ملت‌های ایران و عراق برقرار است این ریل بتواند فصل جدیدی از گستره همکاری‌های ۲ کشور را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ایران ۲۴ نقطه اتصال مرزی با کشور‌های همسایه دارد، افزود: در همه این پایانه‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را اجرا می‌کنیم و امید داریم بعد از تعطیلات عید فطر روابط تجاری از مرز‌های زمینی از سر گفته شود و تجار و بازرگانان بتوانند تبادل کالا را انجام دهند.

وی با اشاره به سابقه وزیر و حمل و نقل عراق در بخش هوایی این کشور گفت: خوشبختانه تعداد پرواز‌ها بین دو کشور خوب بوده و انتظار داریم بعد از پاین شرایط کرونا مجددا پرواز‌ها با رعایت نکات بهداشتی از سر گرفته شود و مردم ما بتوانند به کشور‌های همدیگر سفر کنند.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری از دیدار حضوری گفت: امیدوارم بتوانیم پایه‌های مستحکمی را برای گسترش همکاری‌ها با کمک شما ایجاد کنیم و مردم دو کشور بتوانند سالیان سال از تصمیمات مشترک ما بهره‌مند شوند و این بهره‌مندی پیشرفت اقتصادی را برای دو کشور به ارمغان بیاورد.

همچنین در این گفت و گوی تلفنی وزیر حمل و نقل عراق نیز ابراز امیدواری کرد تا دیدار‌های متعددی برای پیشبرد روابط بین دو طرف و تکمیل پروژه مشترک راه آهن انجام شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر این کار به سرانجام برسد و در نزدیک‌ترین فرصت دیدار مشترکی را برگزار خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل عراق همچنین اظهار گفت: در آینده نزدیک راه‌های بین دو کشور باز خواهد شد که مهم‌ترین آن راه‌آهن و ارتباط هوایی است. همچنین توافقنامه‌هایی که پیش از این امضا شده بود را تمدید کرده و اصلاح می‌کنیم تا هر چه بیشتر به نفع مردم دو کشور باشد.


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی