شناسه خبر : 50516
تاریخ انتشار : 1399/03/06 09:54
آمریکا پرهزینه ترین کشور جهان در ساخت تسلیحات هسته ای

آمریکا پرهزینه ترین کشور جهان در ساخت تسلیحات هسته ای

آمارهای منتشر شده در خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نشان می دهد که آمریکا در صدر کشورهای دنیا در هزینه کرد برای ساخت تسلیحات اتمی ایستاده است.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد، آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای ساخت تسلیحات هسته ای هزینه کرده است که بیش از هر کشور دیگری در دنیا بوده است.

این گزارش در شرایطی منتشر می شود که آمریکا به اتهام ساخت تسلیحات اتمی چندین دهه است که کره شمالی را در معرض شدیدترین تهدیدها قرارداده است.

این خبرگزاری از قول «سازمان تلاشگران برای از بین بردن تسلیحات هسته ای» که برنده جایزه صلح نوبل است می نویسد کره شمالی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶۲۰ میلیون دلار برای ساخت این تسلیحات هزینه کرده است.

بر همین اساس کره شمالی نزدیک به ۳۵ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی سال ۲۰۱۹ خود را برای مصارف نظامی اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است که کره شمالی دارای ۳۵ سلاح اتمی است و در حال کار بر روی موشک های هسته ای است که قابلیت پرتاب از روی زمین و از زیردریایی داشته باشد.

این سازمان براورد کرده است که در سال ۲۰۱۹ میلادی، چین پس از آمریکا بیشترین هزینه را برای ساخت تسلیحات هسته ای داشته و ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اختصاص داده است انگلستان با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در رده بعدی ایستاده است.

در سال گذشته میلادی کلا برای تولید این تسلیحات ۷۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در جهان هزینه شده که ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بیش از سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی