شناسه خبر : 50480
تاریخ انتشار : 1399/03/04 16:41
دست و پا زدن رسانه‌ وابسته به آل سعود برای تحریک مردم ایران

دست و پا زدن رسانه‌ وابسته به آل سعود برای تحریک مردم ایران

شبکه ضد انقلاب ایران اینترنشنال در گروه مزدوران رسانه‌ای دشمن است که از عربستان سعودی بودجه می‌گیرد، در قلب قلمرو روباه پیر مستقر است و از اسرائیل غاصب خط می‌گیرد و با زالو صفتان منافق، هم نفس می‌شود. این رسانه برای تحریک مردم ایران تقلا می‌کند.

 نورنیوز ـ گروه سیاسی: ویروس کرونا، سوژه‌ای است که، تا وقتی قربانی می‌گیرد، و حتی پس‌از آنکه بشر به کشف دارو و واکسنی برای مهار و کنترل آن دست یابد،‌ قابلیت پرداخت دارد.اما به نظر می‌رسد خواندنی‌ترین مطالب زمانی نوشته ‌شوند که مرگ و ابتلا به کرونا به خاطره بدل شده و اثری از آن روی زمین نباشد و اگر هم جولان دهد در حد سرماخوردگی فصلی، پیش‌پاافتاده باشد.آنگاه بسیاری از سازمان‌های غیرانتفاعی و بین‌المللی به افشای اسنادی می‌پردازند که بس خواندنی است. از تلاش خالصانه تا دروغ‌پراکنی و ایجاد ترس و وحشت میان مردم.

در این میان عملکرد دولت‌ها، رسانه‌ها، افراد و ... بیش از هر زمان دیگری در کفه ترازوی قضاوت قرار می‌گیرد. یک سوی میدان، دولت‌هایی که با بستن مرزها و توقف پروازهای خارجی، کاهش فعالیت‌های اجتماعی، تسهیلات و کمک‌هزینه‌های بلاعوض، تقویت سازمان‌های بهداشتی و درمانی و ... به مهار ویروس کمک کردند تا کادر درمانی که جان‌فشانی‌های شبانه‌روزی‌شان هیچ‌گاه از خاطر بشریت نخواهد رفت، قرار دارند و در سوی دیگر میدان رسانه‌هایی که توسط دشمن حمایت می‌شوند با این هدف که با القای ناراحتی، نگرانی و نامیدی هم‌وطنان خود را به مضطرب کنند. آنجا که با تشکیک در آمار، هراس افکنی می‌کنند تا جایی که کمبود کیت تشخیص کرونا در کشور را بهانه‌ای برای عدم‌تشخیص بیماران قلمداد می‌کنند! یا آنجا که خبرسازی می‌کنند و به دشمنان ایران گرای تحریم ویژه می‌دهند تا کیت‌های تشخیصی در میانه راه برگشت بخورد.مزدوران رسانه‌ای دشمن حتی اخبار صادرات کیت‌های تولیدی ایران را سانسور و یا به شکل منفی، جعل می‌کنند.

شبکه فارسی زبان و ضد انقلاب ایران اینترنشنال در گروه مزدوران رسانه‌ای دشمن است که از عربستان سعودی بودجه می‌گیرد، در قلب قلمرو روباه پیر مستقر است و از اسرائیل غاصب خط می‌گیرد و با زالو صفتان منافق، هم نفس می‌شود. نگاهی به ویترین این رسانه وابسته به سعودی نشان از برنامه‌ریزی و تقلای آنان برای ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت دارد تا به خیال خود از آب گل‌آلود به وجود آمده برای خود ماهی صید کند؛ از یک سو، القای ناکارآمدی، از سویی تخریب روحیه مثال‌زدنی تعاون و همراهی مردم، از سوی دیگر تخریب چهره مدافعان سلامت و دانشمندان ایرانی و از سمت دیگر تلاش برای تحریم بیشتر مردم مظلوم ایران در صدر برنامه‌ها و استراتژی رسانه‌ای آنان قرار دارد.

این شبکه ضد انقلاب ،‌ در حالی مردم را آماج اخبار منفی، خبرهای نگران‌کننده، شایعات بی‌پایه و اساس و شبهات قرار می‌دهد که تنها پاسخ به چند سؤال تا حدودی نیمه پنها و پشت پرده این شبکه را آشکار می‌سازد.چه مبلغی به‌عنوان بودجه سالانه به این شبکه اختصاص می‌یابد؟ چرا عربستان سعودی باید دلارهای نفتی را به نفع مردم ایران هزینه کند؟ و اگر به نفع مردم ایران کار نمی‌کند منافع چه افراد یا گروه‌هایی را مدنظر دارد؟ هدف، این رسانه از سیاه نمایی، تشکیک در آمار، بزرگنمایی فساد، عدم پوشش اخبار مثبت در ایران چیست؟

پاسخ چندان پیچیده نیست، این مطالب یک‌طرفه و در بعضی موارد غیرواقعی و مغرضانه تنها برای ایجاد شکاف میان ملت و حاکمیت است تا با دامن زدن به اعتراضات و اعتصابات، ایران درگیر مسائل داخلی خود شده و قدرتش در منطقه و جهان کاهش یابد، رویایی که سالهاست برای آنان طرح و سناریو می‌نویسند اما هرگز محقق نشده و نخواهد شد.

بررسی محتوایی رسانه وابسته به آل سعود نشان می‌دهد که رمز عملیات این روزهای آنان، ایجاد ناامیدی و شورش در ایران است، در روزگاری که سانسور سنگین اخبار شکست‌های متعدد اروپا و آمریکا از کرونا و مردم این کشورها، در دستور کارشان قرار دارد.


العالم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی