شناسه خبر : 50337
تاریخ انتشار : 1399/03/01 18:48
دفاع از مردم مظلوم فلسطین عرصه امتحانی برای امت اسلام است

عضو مجلس خبرگان:

دفاع از مردم مظلوم فلسطین عرصه امتحانی برای امت اسلام است

عضو مجلس خبرگان دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را عرصه امتحانی برای امت اسلام دانست و گفت: اگر مؤمنان سستی بورزند پیروزی جبهه مقاومت با مشکل روبرو می‌شود.

نورنیوزـ گروه جامعه: حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر پنج‌شنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، آیات جز ۲۷ قرآن کریم را مورد بررسی قرار داد و افزود: یکی از اصلی ترین موضوعات در مقاومت نقش مردم در پیروزی جبهه مقاومت است که خداوند در آیات متعددی به نقش مؤمنان در این زمنیه اشاره کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مؤمنان سستی بورزند پیروزی جبهه مقاومت با مشکل روبرو خواهد شد، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که هدف از فرستادن پیامبران و دادن دلایل آشکار و شاخصه‌هایی برای تشخیص حق از باطل، این بوده که مردم عدالت را برپا کنند.

استاد حوزه علمیه قم هدف همه انبیا را عدالت گستری عنوان و تصریح کرد: در رسالت پیامبران چند امر مشترک وجود داشته است که نخست بینات و معجزات، دوم کتاب به معنای کتاب‌های آسمانی با هدف عدالت گستری و برپایی عدالت و سوم میزان بوده است.

وی ادامه داد: میزان به معنای شاخص‌هایی است که بتوان به وسیله آن عدالت را تشخیص داد زیرا گاهی عدالت خواهان در تشخیص عدالت دچار مشکل می‌شوند که باید از وحی و میزان استفاده کنند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی هدف از بینات و کتاب‌ها و معجزات را آزمایش انسان‌ها عنوان کرد و افزود: خداوند به وسیله در معرض دفاع از مظلوم قرار دادن، مؤمنان را آزمایش می‌کند تا ببیند آیا به دنبال اقامه قسط هستند یا خیر زیرا یاران خداوند به دنبال عدالت گستری هستند.

وی در خصوص نقش مردم در برپایی عدالت تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که پیامبران آمدند و کتاب‌های آسمانی را آوردند و میزان تشخیص حق از باطل داده شد و سلاح در اختیار آنها قرار گرفت تا عدالت را در سطح بین الملل ایجاد کنند.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: ملت شریف ایران در طول چهل سال گذشته نشان دادند که با در صحنه حاضر شدنشان، کارهای بزرگی انجام می‌شود همانگونه که هشت سال دفاع مقدس را مردم مدیریت کردند.

وی گفت: در حوزه سلامت افتخاری که کشور ایران در مبارزه با کرونا به دست آورد، با حضور مردم رخ داد و ساختن ماسک در خانه‌ها، کمک در بیمارستان، حضور داوطلبانه روحانیون جهادی در بیمارستان به عنوان همراه بیمار و کمک رسانی نیروهای جهادی برای تهیه اقلام مورد نیاز مردم تنها بخشی از حضور پرشور مردم ایران برای مبارزه با کرونا بوده است.

وی در آستانه روز جهانی قدس دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را عرصه امتحانی برای امت اسلام دانست و افزود: فردا روز جهانی قدس است و ملت ایران و امت اسلام به سخنان رهبر جبهه مقاومت در دوره معاصر گوش فرا می‌دهند.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی