شناسه خبر : 50275
تاریخ انتشار : 1399/02/31 16:50
تحریم های اتحادیه اروپا مانع کمک به سوریه در مقابله با کرونا می شود

روسیه:

تحریم های اتحادیه اروپا مانع کمک به سوریه در مقابله با کرونا می شود

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد به سوریه در مقابله با کرونا کمک کند باید تحریم‌های یکجانبه در مورد این کشور را لغو کند.

نورنیوزـ گروه بین الملل: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در واکنش به اطلاعیه‌ای از کمیسیون اروپا که در آن ترتیب کمک های انسانی به سوریه تشریح شده است، خاطرنشان کرد: سوریه سالهاست که در شرایط تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی بسر می‌برد که بدون تایید شورای امنیت وضع شده و روند کمک‌های انسانی به این کشور را دشوار کرده است.

در بیانیه آمده است: ادامه سیاست تحریم سوریه از سوی اتحادیه اروپا با درخواست آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای کاهش یا تعلیق محدودیت‌های بین‌المللی که مانع مبارزه با انتشار ویروس کرونا می‌شود، مغایرت دارد. 

وزارت خارجه روسیه می‌گوید: اگر دستورالعمل اتحادیه اروپا درباره کمک به سوریه را بررسی کنید ماهیت سیاسی آن کاملا مشخص است و در واقع امکان ارسال کمک‌های انسانی و درمانی به سوریه از طریق اتحادیه اروپا با تحریم‌های موجود ازبین رفته است.  

در بیانیه گفته شده است: بیش از ۳۰۰ شخصیت حقوقی و شهروند سوری در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است و پیش از همکاری با آن، عوامل اقتصادی اروپایی باید به سازمان‌های ملی خود توضیح قانع کننده دهند که مقام‌های سوری، داروها و تجهیزات درمانی و کمک‌های انسانی را نخواهند فروخت و از آن سود نمی‌برند. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره بیانیه کمیسیون اروپا برای کمک به سوریه خاطرنشان شده است: این گونه توضیحات برای کمک به سوریه هدف‌گیری نشده بلکه هدف آن نشان دادن موانع بروکراتیک موجود در کمک به سوریه به عوامل اقتصادی اروپا است.

«به عبارت دیگر بار دیگر تلاش شده است تا ظاهری انساندوستانه به تحریم های اتحادیه اروپا داده شده است که در واقع منجر به محازات جمعی سوری های ساکن مناطق تحت کنترل دولت سوریه شده است.» 

در بیانیه آمده است: مناطق تحت کنترل مخالفان دولت سوریه، تحت تحریم ها قرار ندارند و این اقدامی سودجویانه است و اصول بیطرفی در کمک های انسانی بین المللی را نقض می کند.

 وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود از اتحادیه اروپا خواسته است تحریم های یکجانبه در مورد سوریه را لغو و با مردم رنجدیده این کشور ابراز همبستگی کند و در مبارزه با ویروس کرونا مشارکت کند.  

 
 


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی