شناسه خبر : 50247
تاریخ انتشار : 1399/02/31 14:33
حزب‌الله در هر لحظه و شرایط می‌تواند به تجاوزات اسرائیل پاسخ دهد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

حزب‌الله در هر لحظه و شرایط می‌تواند به تجاوزات اسرائیل پاسخ دهد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگویی اعلام کرد که این جنبش می تواند در هر لحظه و شرایط به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

نورنیوزـ گروه بین الملل: شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگو با شبکه لبنانی OTV اعلام کرد: حزب‌الله آمادگی دارد در هر زمان و در هر شرایطی به اسرائیل و [تجاوزات آن] واکنش نشان دهد.

وی درباره احتمال سوءاستفاده دشمن اسرائیلی از اوضاع کنونی لبنان برای حمله به این کشور گفت: همانطور که به خاطر شرایط کرونایی، اوضاع لبنان سخت و دشوار است، این وضعیت در اسرائیل نیز وجود دارد و اسرائیلی‌ها در این زمینه مشکلاتشان بیشتر از ما است. اسرائیل نمی‌تواند به راحتی تحرکاتی را علیه لبنان داشته باشد زیرا به خوبی می‌داند حزب الله آماده است و هر لحظه و در هر شرایطی می‌تواند به تجاوزات اسرائیل پاسخ دهد.

شیخ نعیم قاسم افزود: اگر اسرائیل بخواهد جنگی علیه لبنان راه بیندازد، ما در کمین آن نشسته‌ایم. اسرائیل به خوبی می‌داند کسی که توانست اراضی لبنان را از اشغال آزاد کند و وارد جنگ سال ۲۰۰۶ می‌شود پس قادر به مقابله با صهیونیست‌ها است.

وی در خصوص پیام‌های ارسالی اسرائیل به حزب‌الله در سوریه نیز گفت: اسرائیلی‌ها پیام‌هایی دارند، ما نیز پیام‌هایی داریم و اگر یکی از اعضای حزب‌الله در سوریه هدف قرار گیرد قطعاً ما به اسرائیل واکنش نشان خواهیم داد.

شیخ نعیم قاسم در بخشی دیگر از گفتگوی خود درباره انتخابات پارلمانی در لبنان گفت: حزب‌الله موافق انتخابات پارلمانی زودهنگام نیست. چنین انتخاباتی نتیجه کلی در لبنان را تغییر نخواهد داد. صحنه برای مجموعه گروه‌های سیاسی تغییر نخواهد کرد اگر انتخابات پارلمانی زودهنگام نیز برگزار شود، چیزی به شکل اساسی تغییر نمی‌کند. بهتر این است که همه به دولتی که خارج از سیاق روی کار آمده و دولتی تکنوکرات است فرصت بدهند و وقت را هدر ندهند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اتهاماتی که در خصوص ایران به حزب‌الله زده می‌شود، اظهار داشت: همه دنیا می‌داند که ما آنچه برای کشورمان مناسب است انجام می‌دهیم و ایران نیست که ما را اداره می‌کند. حالا اگر با اسرائیل مبارزه کردیم و ایران هم بهره برد، نوش جانش. اگر می‌خواهیم که کشورمان مستقل باشد و آمریکا هم از این موضوع خشمگین است، خب این افتخاری برای ما محسوب می‌شود.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی