شناسه خبر : 50202
تاریخ انتشار : 1399/02/30 18:10
عربستان سهامدار فیسبوک، بویینگ و سیتی گروپ شد

عربستان سهامدار فیسبوک، بویینگ و سیتی گروپ شد

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) سهام‌های اقلیت را در شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله بوئینگ، فیس‌بوک، سیتی‌گروپ به ارزش نزدیک به 10 میلیارد دلار خریداری کرده است.


نورنیوزـ گروه اقتصاد: به نقل از یورورنیوز این صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری از ضعف بازار در پی شیوع ویروس جدید کرونا استفاده و در شرکت‌های معروف سراسر دنیا سهام اقلیت خریداری کرده است.
 

طبق سندی که از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریک منتشر شده، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سهام‌هایی به ارزش ۷۱۳.۷ میلیون دلار در شرکت بوئینگ، ۵۲۲ میلیون دلار در سیتی‌گروپ، ۵۲۲ میلیون دلار در شرکت فیس‌بوک، ۴۹۵.۸ میلیون دلار در دیزنی و ۴۸۷ میلیون دلار در بانک آمریکا خریداری کرده است.

همچنین این صندوق ۵۱۴ میلیون دلار سهام شرکت ماریوت را خریده و سهمی نیز در شرکت برکشایر هاتاوی دارد. از سوی دیگر این صندوق ۸۲۷.۷ میلیون دلار سهام شرکت نفتی بریتانیایی بی پی را نیز در اختیار دارد.

علی السلیم، بنیانگذار شرکت مستقر در دبی ارکان پارتنرز در توییتی با انتشار نموداری میزان خرید سهام از سوی صندوق سعودی را در سه ماهه نخست سال نشان داده است.

وی تاکید کرد که این صندوق در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار سهام در شرکت‌های مرتبط با ایالات متحده آمریکا دارد که نسبت به ابتدای سال جاری میلادی ۲ میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.


اقتصادنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی