شناسه خبر : 50074
تاریخ انتشار : 1399/02/29 13:56
نیروهای آمریکایی برای جنگ سرد با چین "فاقد تجهیزات لازم" هستند

نیروهای آمریکایی برای جنگ سرد با چین "فاقد تجهیزات لازم" هستند

کارشناسان هشدار می‌دهند، در شرایطی که دولت ترامپ از "جنگ با ترور" روی کشمکش با رقبای ژئوپولتیکی تغییر موضع داده است، نیروهای عملیات‌های ویژه آمریکا برای جنگ پیشرفته با چین و روسیه از تجهیزات مناسب برخوردار نیستند.

نورنیوزـ گروه بین الملل: به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، عملیات‌های ویژه آمریکا که با نابودی اهداف ارزشمند شناخته می‌شوند و شمار پرسنل آن به ۷۰ هزار تن می‌رسد، سالیانه ۱۳ میلیارد دلار هزینه دارد و بیشترین مسوولیت جنگ با ترور را بر دوش داشت. اما با توجه به اقدامات پنتاگون در باز استقرار نیروها از افغانستان به هند-پاسیفیک به منظور مقابله با جاه‌طلبی منطقه‌ای چین، مشخص نیست که این نیروها چه نقشی ایفا خواهند کرد.

ژنرال ریچارد کلارک، فرمانده فرماندهی عملیات‌های ویژه (سوکام) به تازگی در کنفرانسی صنعتی تاکید کرد آمریکا به تولید قابلیت‌های جدید برای "رقابت و پیروزی" با روسیه و چین نیاز دارد. او افزود، سوکام باید مهارت‌های سایبری را تقویت کرده و روی کمپین‌های نفوذ تمرکز کند تا "ماموریت‌های کشتن-گرفتن" که بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در افغانستان انجام می‌داد. نیروهای سوکام شامل یگان ویژه نیروی دریایی، کماندوهای کلاه سبز و تفنگداران دریایی ایالات متحده می‌شوند.

مقام‌های دفاعی می‌گویند، چین بودجه نظامی و تحقیقاتی را افزایش داده و هدفش بهره‌برداری از نقاط آسیب‌پذیر آمریکاست، در حالی که روسیه فناوری جدید خود را در زمان حضور در سوریه آزمایش کرده است.    

کلنل مایکل مک‌گوئر، مدیر تحولات رزمی در سوکام در کنفرانس سالانه صنعت عملیات‌های ویژه گفت: "شاید ما عقب‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، باشیم." او در رابطه با تهدیدات جدید با اشاره به اضمحلال برتری‌های نظامی سنتی آمریکا در آسمان، فضا و ارتباطات گفت: تحولات بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار داشتیم، رخ می‌دهند.   

این نظامی آمریکایی بر نقاط آسیب‌پذیر آمریکا در امنیت سایبری تاکید کرد و گفت تاکتیک‌های قدرت نرم دشمنان آمریکا می‌توانند از طریق برخی از متحدانشان نفوذ کنند. او پیشنهاد تغییر تمرکز از وضعیت تهاجمی به دفاعی را مطرح کرد.

در حالی که برخی تحلیلگران نظامی پیشنهاد کرده‌اند نیروهای عملیات‌های ویژه آمریکا باید نقش حمایتی بیشتری گرفته و عملیات‌های روانی خودشان را توسعه دهند، دیگران خواستار تغییرات سریع‌تر تسلیحات رادارگریز جدید و فناوری پیشرو شده‌اند.

کریس بروس، افسر ارشد برنامه‌ریز در شرکت دفاعی آندوریل که از نیروهای ویژه پشتیبانی به عمل می‌آورد، گفت: شما می‌توانید روزانه صده او هزاران مورد فعالیت در مبارزه علیه چین داشته باشید. موضوع اینجاست که ما به حد کافی سریع نیستیم، به حد کافی پویا یا به حد کافی منعطف نیستیم که این چالش را مدیریت کنیم.

به گفته او، ماهواره‌ها ممکن است کور شوند یا در مدار هدف قرار گیرند اما نبرد با چین یک جنگ تمام عیار نخواهد شد. او گفت: رقابت آمریکا – چین قرار نیست مبارزه در جنگ جهانی سوم شود. قرار است چیزی شبیه لگدپراکنی باشد. قرار نیست مثل ابیت‌آباد (محل اجرای عملیات کشتن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱) شود. شکل آن بسیار متفاوت خواهد بود.   


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی