شناسه خبر : 50003
تاریخ انتشار : 1399/02/28 15:52
اصلی‌ترین اولویت تولیدکنندگان چیست؟

رئیس کنفدراسیون صادرات تشریح کرد

اصلی‌ترین اولویت تولیدکنندگان چیست؟

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید، در شرایطی که کرونا بر اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان تاثیر گذاشته، فعال نگه داشتن واحدهای تولیدی برای اقتصاد ایران اهمیت فراوانی دارد.

نورنیوزـ گروه اقتصاد: محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز قابل بررسی بود، با توجه به شیوع ویروس کرونا، در کنار اقشار کم درآمد و صاحبان کسب و کارهای کوچک، تولیدکنندگان نیز با آسیب جدی مواجه می‌شوند. زیرا از سویی بازار داخلی فروش در برخی کالاها محدود می‌شود و از سوی دیگر امکان صادرات نیز تحت تاثیر محدودیت تردد، پایین می‌آید.

وی با بیان اینکه امروز تمامی کشورهای جهان با تبعات اقتصادی این ویروس درگیر هستند، بیان کرد: اقتصاد ایران را نیز باید با توجه به موقعیت خاص خود تحلیل کرد. در هفته‌های گذشته با وجود فشاری که بر تولیدکنندگان وارد شده بسیاری از آنها تلاش کرده‌اند فعالیت خود و ظرفیت‌های موجود را حفظ کنند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: آنچه که در شرایط فعلی اصلی‌ترین اولویت واحدهای تولیدی به شمار می‌رود، تامین به موقع مواد اولیه است. با توجه به گسترش کرونا، تردد در مرزها کم شده و همین امر انتقال به موقع مواد اولیه برخی کارخانه‌ها را دشوار کرده است که در صورت بلند مدت شدن به کاهش صادرات منجر می‌شود.

به گفته لاهوتی، تامین ارز موردنیاز برای تامین این مواد اولیه یکی از دغدغه‌هایی است که تولیدکنندگان با آن مواجه بوده‌اند و این خطر که واحدهای تولیدی نتوانند به موقع به مواد اولیه دسترسی یابند، اصلی‌ترین مسئله‌ای است که زیرسایه کرونا، اقتصاد ایران باید به آن توجه کند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته، مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت اعلام کرد که با هماهنگی بانک مرکزی، واردات مواد اولیه کارخانجات بدون الزام به انتقال ارز امکان پذیر خواهد شد. مسئله‌ای که هرچند هنوز نهایی نشده اما واکنش مثبت تعدادی از فعالان اقتصادی را به همراه داشته است. گروهی دیگر نیز معتقدند سپردن تشخیص شرایط شرکت‌ها به بانک مرکزی، غیرکارشناسی خواهد بود.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی