شناسه خبر : 49989
تاریخ انتشار : 1399/02/28 14:17
هدف نهایی سردار سلیمانی آزادی قدس بود

نماینده جهاد اسلامی فلسطین:

هدف نهایی سردار سلیمانی آزادی قدس بود

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در سمیناری با عنوان سقوط رژیم صهیونیستی و آینده قدس گفت: حاج قاسم سلیمانی در هر کجا بود هدف نهایی او قدس شریف بود، اگر در عراق بود یا سوریه به قدس می‌اندیشید آخرین هدفش آزادی قدس بود.

نورنیوزـ گروه بین الملل: به مناسبت هفته قدس که توسط روحانیون و فعالان فرهنگی در جمهوری آذربایجان اعلام شده، سمیناری با عنوان " سقوط رژیم صهیونیستی و آینده قدس " برگزار شد. در این سمینار ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین از طریق فضای مجازی برای مردم مسلمان و آزادیخواه جمهوری آذربایجان سخنرانی کرد.

ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در این سخنرانی گفت: ملت فلسطین ملتی با روحیه و مبارز است و همواره به دنبال آزادسازی اراضی اشغالی خود هستند و هیچ زمان از این انگیزه خسته نشده اند.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین افزود: ما ملت آذربایجان را بعنوان یک ملت مقاوم و اسلامی می‌شناسیم و از همینجا به مردم آذربایجان عرض می‌کنم اگر شما پشتیبان مردم و سرزمین فلسطین باشید در آینده هم فلسطین و ملت آن پشتیبان و حامی شما خواهد بود.

ابوشریف ادامه داد: تمام مسلمانان جهان در آزادسازی سرزمین فلسطین در تلاش هستند و ما نقش مردم آذربایجان را در رهایی قدس کم رنگ نمی بینیم.

وی افزود: قدس در ابتدا قبله اول مسلمین بوده و در حال حاضر نیز قبله سیاسی آنان محسوب می‌شود اگر ما قدس را بعنوان یک جهت نما ندانیم راه را گم خواهیم کرد و اتحاد مسلمین از دست خواهد رفت. حاج قاسم در هر کجا بود هدف نهایی او قدس شریف بود، اگر در عراق بود به قدس می‌اندیشید، اگر در سوریه بود به قدس فکر می‌کرد و در هر جایی از ممالک اسلامی بود آخرین هدفش آزادی قدس بود.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین ضمن ارزشمند دانستن معرفی یک هفته به عنوان هفته قدس در آذربایجان گفت: اگر امام خمینی روز قدس را اعلام کردند این یک رمز و کد بود که ما در تمام سال به آزادی قدس بیاندیشیم نه در یک روز خاص.

ابوشریف با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین ادامه داد: قره باغ نیز همچون فلسطین اشغال شده است. ما درد مشترک داریم و این سرزمین هم به دست غیر مسلمانها اشغال شده است و قدرت سلطه به اشغالگرها کمک می‌کند این خاک که خاک اسلام است و متعلق به آذربایجان و حق ملت آذربایجان است به تصاحب خود درآورده اند و در فلسطین همین درد مشترک را داریم که توسط قدرت سلطه سرزمینمان اشغال شده است .ما معتقدیم قره‌باغ خاک اسلام است و متعلق به آذربایجان و مردم آن است و باید به پیکره آذربایجان بازگردد و آذری‌ها در آنجا زندگی کنند و ما در قره‌باغ نمی‌توانیم غیر آذربایجانی‌ها را بپذیریم.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین افزود: در جنگ قره‌باغ ما فلسطینی‌ها همواره این مسئله را دنبال می کردیم و مردم فلسطین در ارتباط با این جنگ از آذربایجان حمایت می‌کرد و هرچه در توان داشت برای کمک به مردم آذربایجان کوتاهی نمیکردن.الان که آتش بس اعلام شده ما از قره‌باغ خبری نمی‌شنویم و چون هیچ اقدام و فعالیتی نمی‌بینیم، در نتیجه در این وضعیت نمی‌توانیم برای آزادی قره‌باغ کمک کنیم و بخاطر این دشمن می‌خواهد بین ما یعنی فلسطینی‌ها و آذری‌ها تفرقه ایجاد کند.

ابوشریف در پایان گفت: ما در زمان جنگ پشتیبان مردم آذربایجان بودیم و در حال حاضر هم هستیم و می‌گوییم باید ملت آذربایجان حق خود را باز پس گیرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی