شناسه خبر : 49894
تاریخ انتشار : 1399/02/27 13:06
تمامیت خواهی آمریکایی ها برای در اختیار گرفتن واکسن کرونا

تمامیت خواهی آمریکایی ها برای در اختیار گرفتن واکسن کرونا

علی رغم تمامیت خواهی آمریکایی ها، اتحادیه اروپا بر آن است که واکسن کرونا باید به شکل عادلانه در سراسر جهان توزیع شود و هیچکس از دسترسی به آن محروم نماند.

نورنیوزـ گروه سیاست: بحران حاضر فرصتی شده است تا شرکت های متعددی در سراسر جهان از چین تا آمریکا، تولید واکسن کرونا را شروع کنند، تا بالاخره یکی از آن‌ها بتوانند برند ساخت واکسن و منجی بودن جهانی را در اختیار بگیرند، لیکن ایالات متحده به دلیل ضربات سنگینی که از انتشار ویروس کرونا درک کرده است، برای در اختیار گرفتن واکسن (چه خود تولید کرده باشد چه ساخته سایر کشورها باشد) بسیار عجله دارد!
حدود صد شرکت و بنیاد تحقیقاتی در سرتاسرجهان، برای ساختن واکسن کرونا تلاش می کنند و فعالیت های این شرکت ها، از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید قرار گرفته‌اند و اخیرا نیز شرکت تولیدات بیوتکنولوژی کیوروک( Curevac )در شهر توبینگن آلمان در آزمایش پیش‌داروی ویروس سارس-کوو۲ به موفقیتی قابل‌توجه دست یافته است و یکی از نامزدهای اولیه برای تهیه واکسن در سطح گسترده می باشد. 
با وجود این تحقیقات گسترده، انتشار اطلاعیه‌ای از سوی شرکت بزرگ سانوفی( Sanofi) با خشم و انزجار زیادی روبرو شد. این شرکت بزرگ داروسازی بیان کرده است که قصد دارد واکسن احتمالی را نخست به بازار ایالات متحده تحویل دهد.
پل هادسن، مدیرعامل شرکت سانوفی، این تصمیم را چنین توجیه کرد که آمریکا بیش از هر کشور دیگری در مطالعات مربوط به ساخت و تولید واکسن سرمایه‌گذاری کرده است. علی رغم تمامیت خواهی آمریکایی ها، اتحادیه اروپا بر آن است که واکسن کرونا باید به شکل عادلانه در سراسر جهان توزیع شود و هیچکس از دسترسی به آن محروم نماند.
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، تصریح کرد که واکسن کرونا نباید از "قوانین بازار" پیروی کند، بلکه باید در سرتاسر جهان یک فرآورده عمومی محسوب شود. همچنین سازمان امدادرسانی بین‌المللی آکسفام( Oxfam ) نیز از مجمع بهداشت جهانی خواسته است تدابیری بیندیشد تا داروی کرونا بدون تبعیض و استثنا در اختیار تمام کشورها قرار گیرد. این سازمان جهانی در فراخوان خود یادآور شده است که هزینه تهیه و عرضه واکسن کرونا برای مردم محروم جهان، از آنچه شرکت‌های بزرگ داروسازی ظرف تنها چهار ماه کسب می‌کنند کمتر است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی