شناسه خبر : 49866
تاریخ انتشار : 1399/02/27 10:28
درگیری‌ گروه‌های وابسته به ترکیه در سوریه

درگیری‌ گروه‌های وابسته به ترکیه در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از درگیری‌های گروه‌های وابسته به ترکیه در نزدیکی گذرگاه باب السلامه در مرز با ترکیه خبر داد.

نورنیوزـ گروه بین الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: همزمان با بسیج گروه‌های مستقر در این منطقه، "لشکر فتح" از یک سو و نیروهای جبهه شام از سوی دیگر با یکدیگر درگیر شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه این درگیری‌ها را در پی کشمکش بر سر عملیات قاچاق دانست و اعلام کرد: گروه‌های همپیمان با ترکیه به عملیات‌های خود در انتقال کامیون‌های قاچاق به مناطق تحت کنترل نیروهای دمشق و قسد (نیروهای سوریه دموکراتیک) از طریق گذرگاه‌های ساخته شده در مناطق نفوذ آنها در حومه حلب ادامه می‌دهند.

این مرکز افزود که در تاریخ ۱۳ مه قاچاق ده‌ها دستگاه کامیون را با نظارت تیپ الحمزه به مناطق دمشق از طریق روستای السکریه در حومه شهر الباب در شمال شرق حلب را رصد کرده است، همچنین برخی مواد غذایی و تعدادی دام از گذرگاه عون الدادات قاچاق شده است و نیز قاچاق انسان و چهره‌های تحت تعقیب از دو منطقه نبل و الزهرا به مناطق نفوذ گروه‌ها را رصد کرده است.

تیپ الحمزه کنترل گذرگاه‌های قاچاق در شهر الباب را در دست دارد و تیپ "احرار الشرقیه" بر گذرگاه‌های جرابلس مسلط هستند، تیپ سلطان مراد و لشکر شمال نیز دراین کارها مشارکت دارند و در ازای دریافت مبالغ سنگینی که به بیش از ۱۰۰۰ دلار آمریکا برای هر کامیون می‌رسد، این کامیون‌ها را عبور می‌دهند و همین مساله موجب نارضایتی سایر گروه‌های مستقر در این منطقه شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اول مه درگیری‌های نیروهای تیپ الحمزه و احرار الشام در نزدیکی گذرگاه‌های قاچاق در شرق شهر الباب را رصد کرد، این درگیری‌ها در پی اختلاف‌نظر دو طرف درباره قاچاق خودروهای سوخت به مناطق تحت کنترل دمشق به وقوع پیوست و دو طرف از سلاح مسلسل استفاده کردند.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی