شناسه خبر : 49818
تاریخ انتشار : 1399/02/26 13:07
پارلمان عراق خواستار تعطیلی دفتر شبکه سعودی به دلیل توهین به «ابو مهدی» شد

پارلمان عراق خواستار تعطیلی دفتر شبکه سعودی به دلیل توهین به «ابو مهدی» شد

به خاطر اهانت شبکه سعودی «MBC» به نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی، کمیسیون ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجلس عراق تأکید کرد که باید دفتر این شبکه بسته شود.

نورنیوزـ گروه بین الملل: کمیسیون ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجلس عراق خواستار بستن شبکه سعودی «MBC» شد.

این کمیسیون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شبکه طی سالهای گذشته، از طرق مختلف، به شخصیتهای عراقی اهانت کرده و کار به جایی رسیده است که یک شخصیت ملی و مبارز مانند شهید حاج أبو مهدی المهندس را متهم می‌کند».

پایگاه خبری شبکه «العهد» به نقل از این کمیسیون گزارش داد، المهندس، شخصی است که «عمر خود را در راه جهاد و مبارزه با رژیم معدوم [بعث]، گروههای تروریستی داعش و نیروهای شر و اشغالگر، فدا کرد».

این کمیسیون تأکید کرد که اگر این شبکه سعودی، به خاطر اسائه ادب به شهید المهندس و گمراه‌سازی متعمدانه، معذرت‌خواهی نکند، باید دفتر این شبکه بسته شود.
کمیسیون مذکور خاطر نشان کرد: « در برابر تداوم اهانت به نمادهای ملی ما از سوی مؤسسات خبری که تأمین مالی و گرایشات سیاسی و فرقه‌ای، آن مشخص است، باید با قدرت ایستادگی کرد».
در پایان این بیانیه تأکید شد، هر اندازه طرح‌های خبیثانه و کینه‌توزانه برای مخدوش کردن وجهه نمادهای ملی عراق ادامه یابد که با نیروهای استکبار جهانی مبارزه کردند، شهید المهندس چراغی خواهد بود که در تاریخ خواهد درخشید.

ابومهندی المهندس به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دی ماه 1398 در جریان حملات هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 پارلمان عراق نیز در واکنش به این تجاوز جنایتکارانه، مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب کرد. فراکسیون‌های سیاسی عراق در حال حاضر، از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق می‌خواهند که این مصوبه را هر چه سریعتر اجرایی کند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی