شناسه خبر : 49677
تاریخ انتشار : 1399/02/24 10:32
عربستان از ترس شیوع کرونا قرنطینه سراسری در ایام عید فطر در نظر گرفته است

عربستان از ترس شیوع کرونا قرنطینه سراسری در ایام عید فطر در نظر گرفته است

وزارت کشور آل سعود از بیم شیوع هرچه بیشتر کرونا در این کشور از قرنطینه کامل پنج روزه در سراسر عربستان طی تعطیلات عید فطر خبر داده است.

نورنیوزـ گروه بین الملل: رسانه ها سه شنبه شب از تصمیم مقامات آل سعود در اعلام قرنطینه سراسری در ایام عید فطر از ترس شیوع کرونا خبر دادند.

به نوشته روزنامه انگلیسی زبان «سعودی گزت» عربستان اعلام کرده که از تاریخ 23 ماه مه  (شنبه سوم خرداد) تا 27 مه (چهارشنبه 7 خرداد)  سراسر این کشور در قرنطینه کامل خواهند بود.

بر اساس آخرین داده های وبگاه مرجع «ورلدو میتر» تاکنون 42925 تن در عربستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.  این کشور در شبانه روز گذشته از ابتلای قطعی 1911 تن دیگر به کرونا خبر داده است. تاکنون 264 تن نیز در عربستان بابت ابتلا به کرونا جان باخته اند.

وبگاه شبکه خبری «العربیه» نیز در خبری فوری اعلام کرد که وزارت کشور عربستان چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. العربیه نوشت که عربستان قصد دارد  طی تعطیلات عید فطر قرنطینه سراسری را اعمال کند.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرده که شهر مقدس مکه کماکان  تحت ممنوعیت تردد کامل قرار دارد. این وزارتخانه در بیانیه خود افزوده که ممنوعیت ورود و خروج به مناطق، شهرها و محلات که هم اکنون تحت محدودیت هستند تا پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر ادامه خواهد یافت.

پیشتر پادشاه این کشور برای مقابله با کرونا  وضع قانون منع آمد و شد شبانه را اعلام کرده بود. «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا دستور داده بود که به مدت 21 روز قانون منع آمد و شد وضع شود. 


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی